جانشین سپاه نینوا استان گلستان از راه اندازی پویش‌هایی برای افزایش حساسیت مردم نسبت امیکرون در استان خبر داد و گفت: همه ظرفیت‎های بسیج گلستان برای مبارزه با اومیکرون بخط می‌شوند

همه ظرفیت‎های بسیج گلستان برای مبارزه با اومیکرون بخط می‌شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، شدت شیوع سویه جدید کرونا سبب شده تا وضعیت کرونایی در شهرستان‌های علی آباد کتول و بندرگز به حالت هشدار درآید و مسئولان استان گلستان برای مقابله با این ویروس منحوس بسییج شوند.

اوج گرفتن سریع اَمیکرون و قرمز شدن وضعیت کرونایی استان گلستان را در حالت آماده باش کامل قرار داده است تا در سایه مدیریت هوشمندانه و اجرای طرح شهید سلیمانی نسبت به توقف این ویروس اقدام شود.

سرهنگ پاسدار سیدموسی حسینی بر لزوم شدت گرفتن طرح شهید سلیمانی همزمان با اوج‌گیری مجدد کرونا در استان گلستان اظهار کرد: از تمام ظرفیت بسیج در بخش اقشار و محلات برای مقابله با سویه جدید کرونا استفاده شود.

وی از مردم خواست تا نسبت به توصیه های بهداشتی توجه داشته باشند و افزود: برای مبارزه با امیکرون در دو موضوعِ انجام واکسیناسیون حداکثری سه دُز و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی متمرکز شوید.

جانشین سپاه نینوا استان گلستان گفت: باید از همه ابزار و امکانات برای مقابله با موج جدید شیوه کرونا و به ویژه راه‌اندازی پویش‌هایی برای بالا بردن ضریب حساسیت مردم نسبت امیکرون اقدام شود.

حسینی بیان کرد: در مرحله جدید «طرح شهید سلیمانی» نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در سطح بازار، اصناف، ادارات و معابر پرتردد شهرستان‌ها حتما دستور کار قرار بگیرد.

وی راه‌اندازی پویش‌های سلامت محور را برای بالا بردن ضریب حساسیت مردم نسبت امیکرون ضروری دانست و گفت: با حضور موثر و هدفمند با تمرکز بر واکسیوناسیون و نظارت بر پروتکل‌ها در فضای مجازی با راه‌اندازی پویش‌ها نسبت به توجه و بالا نگه داشتن ضریب حساسیت مردم اقدام کنید.

به گفته حسینی؛ تمام تلاش‌های ما در حوزه تشویق و ترغیب واکسیناسیون و نظارت بر رعایت پروتکل‌ها با هدف کنترل و مهار کرونا و مراقبت از جان مردم عزیزمان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به جهش بزرگی در تعداد افراد مبتلا به کرونا در استان گلستان اظهار کرد: متاسفانه برخی از افراد همچنان این بیماری را جدی نگرفته و در رعایت پروتکلهای بهداشتی کوتاهی می کنند.

عبدالرضا فاضل با بیان اینکه در حال حاضر دو شهرستان استان گلستان در وضعیت قرمز قرار گرفته اند، اظهار کرد: شهرستانهای علی آبادکتول در شرق و بندرگز در غرب استان در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفته اند.

وی افزود: هفت شهرستان استان گلستان اعم از کلاله، گالیکش، مینودشت، رامیان، آق قلا، بندر ترکمن و گرگان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

فاضل از وضعیت زرد کرونایی در شهرستان های گنبدکاووس، مراوه تپه، آزادشهر، کردکوی و گمیشان خبر داد و گفت: شرایط در همه شهرستانها به سرعت به سمت افزایش آمار می رود که با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز نگران کننده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار