رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس به عنوان شهرستان معین شرق گلستان گفت: حدود ۷۰۰ نفر به عنوان امدادگر و نجاتگر در شرق استان فعالیت دارند که از آنان همواره در زمان بحران و حوادث مختلف استفاده می‌شود.

شرق گلستان ۷۰۰ امدادگر فعال دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ اصغر نودهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این نیروهای داوطلب زن و مرد که همگی دوره‌های امدادی را پشت سرگذاشتند با اعلام نیاز در زمان حوادث و بحران‌ها جزو نخستین گروه‌های حاضر در محل برای خدمات‌رسانی به حادثه دیدگان هستند.

وی افزود: امدادگران مرد به صورت چرخشی و ۲۴ ساعته در ۲ پایگاه امداد و نجات مستقر در گنبدکاووس، ۲ پایگاه آزادشهر، ۲ پایگاه مینودشت، یک پایگاه کلاله و یک پایگاه مراوه‌تپه مستقر هستند و بانوان امدادگر خدمات پشتیبانی شامل توزیع اقلام امدادی، مدیریت اسکان اضطراری و برپایی چادر را انجام می‌دهند.

رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس با اشاره به اهمیت آموزش‌های امدادی برای افزایش سرعت خدمات رسانی در حوادث، گفت: از مجموع امدادگران فعال در شرق استان ۱۵۰ نفر در حوزه این شهرستان خدمات امدادی را در حوادث ارائه می‌دهند.

نودهی تصریح کرد: با بهبود شرایط کرونایی از شهریور امسال دوره‌های مقدماتی و عمومی امدادی، عمومی نجات و پیش بیمارستانی برای ۶۰ داوطلب جدید عضویت در هلال احمر این شهرستان در حال برگزاری است.  

وی ادامه داد: برای نخستین بار بعد از دریافت تاییدنهایی ستاد استانی کرونا، مسابقه امداد و نجات شعبه‌های جمعیت هلال احمر شرق گلستان ویژه بانوان در محوطه باغ ملی برج قابوس گنبدکاووس برگزار می‌شود.

نودهی اظهارداشت: چهار تیم چهار نفره به همراه یک مربی از امدادگران شهرستان‌های آزادشهر، گنبدکاووس، مینودشت و کلاله در این دوره از مسابقات حضور خواهند داشت.

رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس اضافه کرد: این مسابقات در بخش‌های طراحی اردوگاه برای اسکان آسیب‌دیدگان احتمالی، جانمایی چادر، برپایی و جمع‌آوری چادر به مدت یک روز برگزار می‌شود.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

به گزارش ایرنا، جمعیت هلال احمر در ایران حدود ۱۰۰ سال پیش (۱۳۰۱ شمسی) تاسیس شد و از آن زمان تاکنون در حوادث و بلایای طبیعی و بحران‌هایی همچون زلزله، سیل، جنگ، سوانح ریلی، هوایی، دریایی و تصادفات جاده‌ای اعضای این جمعیت پررنگ‌ترین نقش را در امدادرسانی و کاهش آلام بشری برعهده داشته اند و علاوه بر آن این نهاد اقدامات فرهنگی و معنوی از جمله کمک به نیازمندان را با همراهی نیکوکاران به مجموعه اقدامات خود افزوده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار