حجت الاسلام گرزین گفت: انقلاب اسلامی ملت ایران را از یوغ استکبار و استبداد رها کرد و کشور را از وابستگی نجات داد.

انقلاب اسلامی، مردم ایران را از یوغ استکبار و استبداد رهایی بخشید/ انقلاب اسلامی تبدیل به الگویی برای آزادیخواهان جهان شده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، پیروزی انقلاب اسلامی در شرایطی که کسی تصورش را هم نمی کرد، تاریخ معاصر را دچار تحولی اساسی کرد. در روزگاری که کشورهای مختلف حتی کشورهای اروپایی بین دو ابرقدرت شرق و غرب تقسیم شده بودند، امام خمینی (ره) پرچم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به دست گرفت.

 

هرچند پیش از شروع نهضت امام خمینی (ره) نیز برخی حرکت ها ضد استبداد در این کشور رخ داده بود اما به دلیل اینکه از حمایت و پشتیبانی مردم برخوردار نبودند، یا توسط عده ای از مسیر اصلی و تعیین شده منحرف شدند و یا اینکه خیلی زود سرکوب شده و از بین رفتند.

 

امام خمینی (ره) با دستانی خالی و با سربازانی که در گهواره ها بودند اما با توکل به خداوند و اهل بیت (ع) و یقین به وعده های الهی، پرچم اسلام را که بر زمین افتاد بود به دست گرفت و مردم را از هر قوم و مذهبی زیر علم اسلام جمع کرد. سال ها مبارزات امام خمینی (ره) با همراهی مردم مومن و انقلابی ایران جواب داد و بساط طاغوت و رژیم ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی از این کشور برچیده شد.

 

تحلیل گران و صاحب نظران معتقد بودند حرکتی که امام آغاز کرد نتیجه بخش نخواهد بود چراکه شرایط ان روز برای ایستادن در مقابل استکبار و استبداد، وضعیت خفقان اوری بود. برای همین معتقدیم و دیگران هم اذعان دارند که پیروزی انقلاب اسلامی یک معجزه بود.

 

در همین باره با حجت الاسلام «عباسعلی گرزین»، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:

 

*پیروزی انقلاب اسلامی در تحولاتی که طی یک قرن اخیر رخ داده از چه جایگاهی برخوردار است؟

یکی از بزرگترین ثمرات انقلاب امام خمینی (ره) و مردم ایران، احیای اسلام بود. الان که بیشتر از ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی می گذرد هنوز هم خیلی از افراد شاید ندانند که ملت ایران در سال ۵۷ چه اتفاق بزرگی را رقم زدند. پیروزی انقلاب اسلامی به اعتقاد ما و اذعان دشمنان یکی از بزرگترین تحولات تاریخ بشریت بوده که سایه استکبار و طاغوت را از سر کشور مسلمان ایران کنار زده و امروز تبدیل به یک الگو برای ملت های ازادی خواه منطقه و جهان شده است.

 

*یکی از موضوعاتی که درباره انقلاب اسلامی مطرح می کنند، این است که انقلاب اسلامی یک معجزه است. چه شرایطی ایجاب می کند که ما انقلاب اسلامی ایران را یک معجزه بدانیم؟

بله، انقلاب اسلامی ایران یک معجزه بود. معجزه خداوند برای حضرت موسی (ع) یک عصا بود که همه سحر و جادوی ساحران را بلعید. یکی از علت هایی که خداوند به حضرت موسی (ع) این معجزه را داد برای این بود که در آن عصر یکی از مهمترین ابزارهای جبهه کفر استفاده از سحر و جادو بود. خداوند ولی الهی را با معجزه ای فراتر از سحر و جادو فرستاد تا سخت ترین و سنگین ترین سحرها و جادوها با یک عصا ببلعد آنجا بود که ساحران متوجه شدند این از جتس سحر نیست و بلافاصله به موسی (ع) ایمان اوردند. فتنه ساحران اینگونه جمع شد و ایت هنر خداوند است که معجزه اش را متناسب با نیاز زمان می فرستد. در زمان حضرت عیسی (ع) ابزار جبهه کفر استفاده از علم بویژه در حوزه پزشکی و درمانی بود اما حضرت عیسی(ع) با معجزه درمان بیماران صعب العلاج و زنده کردن مردگان برانگیخته شد. در زمان پیامبر اکرم (ص) استفاده از شعر، نطق و سخنرانی و ادبیات رایج و بسیار اثرگذار بود. دشمن از این ابزار برای به دست گرفتن اذهان و عقول مردم استفاده می کرد و خداوند قران کریم را به عنوان بزرگترین و مهمترین معجزه بر پیامبر (ص) نازل کرد. انقلاب اسلامی نیز زمانی به پیروزی رسید که دو بلوک شرق و غرب بر دنیا مسلط بودند. کسی بدون اجازه ابرقدرتها حق نفس کشیدن نداشت و ایران هم حیاط خلوت و جزیره امن آمریکایی ها بود. امام خمینی (ره) در چنین شرایطی انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

 

*چه زمینه هایی سبب پیروزی شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی شد؟

ایران در دوران پهلوی کشوری کاملا وابسته و زیر سلطه بیگانگان بود. سران سه کشور مطرح دنیا جلسه ای نظامی در ایران می گیرند اما شاه این کشور را به جلسه راه نمی دهند و اصلا به او اطلاع نمی دهند که به ایران امده اند. در چنین شرایطی امام خمینی (ره) با تکیه بر داشته های خود و ایمان و باور به وعده های الهی در مقابل ابرقدرتها سینه سپر کرد و گفت اگر همه دنیا در برابر دین ما بایستند، خمینی به تنهایی در برابر همه دنیای آنها خواهد ایستاد. معجزه امام خمینی (ره) همین بود و در شرایطی که قرار نبود قدرتی به جز دو ابرقدرت شرق و غرب وجود داشته باشد، فرمود نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی و همین قدرت های پوشالی شرق و غرب را در هم شکست، خرد و له کرد.

اگر تنها دلیل اعجاز انقلاب اسلامی ایران همین یک مورد باشد، کافی است که برای همیشه تاریخ سرمان را بالا بگیریم و به ان افتخار کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار