رییس جهاد کشاورزی گلستان خبرداد

رییس جهاد کشاورزی گلستان گفت: فروش بذرهای غیر تجاری و بیش از نیاز استان، توسط برخی سودجویان، باعث کاهش شدید قیمت سیب زمینی و ضرر کشاورزان می شود.

فروش بذرغیر تجاری و بیش از نیاز عامل ضرر سیب زمینی کاران گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ مختار مهاجر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سیب زمینی استان گلستان به مدت ۴۵ روز در فاصله بین کشت پاییزه و بهاره نیاز سیب زمینی کشور را تامین می‌کند.

رییس جهاد کشاورزی گلستان افزود: نیاز کشور به ۱۲۰ هزار تن سیب زمینی است و این مقدار با زیر کشت بردن چهار هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار هکتار تامین می‌شود ولی متاسفانه در برخی سال‌ها شاهد این هستیم که تا هفت هزار هکتار از زمین‌های استان زیر کشت سیب زمینی می‌رود و این مساله باعث ضرر و زیان کشاورزان می‌شود.

مهاجر تصریح کرد: کشت سیب زمینی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و برخی که منفعت خود را در فروش بیشتر بذر می‌بینند، بدون توجه به تبعات آن اقدام به این کار می‌کنند که ظلم به کشاورزان است.

رییس جهاد کشاورزی گلستان عدم کاشت بذر تجاری سیب زمینی در گلستان را عامل بعدی متضرر شدن کشاورزان استان معرفی کرد و افزود: کشاورزان باید بذر تجاری که ماندگاری و مصرف بالاتری دارد کشت کنند.

وی تاکید کرد: در سال گذشته که قیمت فروش سیب زمینی گلستان به زیر ۱۰۰ تومان رسید و خسارت بالایی به کشاورزان استان وارد کرد، کسانی که سیب زمینی تجاری کشت کردن محصول خود را توانستند بالای دو هزار تومان به فروش برسانند و حداقل هزینه‌های کشت خود را تامین کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار