عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

20 درصد مدارس گلستان نیاز به مقاوم‌سازی دارد
فارس نوشت: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: ۲۰ درصد از مدارس گلستان تخریبی بوده است و نیاز به نوسازی و مقاوم‌سازی دارد.
یاسر لیوانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی برای دانش آموزان به طور میانگین در کشور ۵/۱۲ درصد بوده درحالی که این سرانه در گلستان کمتر از میانگین کشوری و ۴/۹ درصد است.
وی گفت: ۲۰ درصد از مدارس استان گلستان تخریبی بوده و نیاز به نوسازی و مقاوم‌سازی دارند و با توجه به تغییر جمعیت دانش آموزی در هر سال باید تعداد مدارس احداثی افزایش پیدا کند.

 

شرور سابقه دار در خیابان های گرگان گردانده شد
مهر نوشت: فرمانده انتظامی گرگان گفت: یک شرور سابقه دار در گرگان با دستور دادستان در خیابان های شهر گردانده شد.
طی روزهای گذشته یک شرور سابقه دار با سلاح سرد در گرگان برای چندین نفر مزاحمت ایجاد کرده بود که با دستور دادستان در خیابان های شهر گردانده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان گرگان در این خصوص گفت: متهم ۲۱ ساله بوده و سه شب قبل در پارک ملت گرگان برای مردم مزاحمت ایجاد کرده بود.

 

بکارگیری جوانان فرهنگی در بخش های مدیریتی آموزش و پرورش آزادشهر
ایسنا نوشت: مدیر آموزش و پرورش آزادشهر، گفت: ۱۵ فرهنگی جوان با سابقه زیر ۱۰ سال در بخش های مدیریتی اداره این شهرستان بکار گرفته ایم.
قربانعلی بذرافشان، اظهار کرد: در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب، جوان فرهنگی را در واحد های مختلف اداره آموزش و پرورش شهرستان بکارگیری کرده ایم و با افتخار می گوئیم که موفقیت های سه سال این اداره از زحمات همین جوانان است.
وی با بیان اینکه در آموزش پرورش این شهرستان، تمامی برنامه ها دانش آموزان محور می باشد، ادامه داد: جامعه فرهنگیان مثل راهنما در کنار دانش آموزان قرار دارند.

 

تائید سلامت ۷۹ درصد خودرو‌های سنگین در معاینه فنی
صدا وسیما نوشت: سلامت ۷۹ درصد از خودرو‌های سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی استان در ده ماه امسال تائید شد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان گفت:در ده ماه امسال ۲۰ هزار و ۴۱۸ خودرو سنگین کامیون ، اتوبوس و مینی بوس به دو مرکز معاینه فنی استان در گرگان و علی آباد کتول مراجعه کردند که ۱۶ هزار و ۱۹۳ خودرو نمره قبولی گرفتند و سلامت ۴۲۲۵ دستگاه تائید نشد که به تعمیر گاه مراجعه کردند.
مهدی میقانی افزود: پارسال در این مدت از ۱۹ هزار و ۵۱۸ مورد مراجعه خودرو‌های سنگین ۸۱ درصد نمره قبولی گرفتند و سلامت ۱۹ درصد تائید نشد.

 

نخستین گلخانه کشت گیاهان دارویی شمال کشور در گنبدکاووس به بهره‌برداری رسید
تسنیم نوشت: مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر نخستین گلخانه کشت گیاهان دارویی شمال کشور در هنرستان کشاورزی گنبدکاووس افتتاح شد.
سیدرضا نظری در مراسم افتتاح نخستین گلخانه کشت گیاهان دارویی شمال کشور با تأکید بر اهمیت مهارت‌آموزی و فعالیت‌های اقتصادی در حوزه آموزش و پرورش اظهار داشت: نگاه اصلی در این رابطه به تقویت فعالیت هنرستان‌های کشاورزی است.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود: دانش‌آموزان با فراگیری مهارت‌های لازم از جمله در حوزه فعالیت‌های کشاورزی می‌توانند پس از پایان تحصیل در سریع‌ترین زمان جذب بازار کار شوند.

 

لاشه ۱۱ پرنده وحشی از یک شکارچی غیرمجاز در گمیشان کشف شد
ایرنا نوشت: رئیس اداره حفاظت محیط زیست گمیشان از کشف لاشه ۱۱ پرنده وحشی مهاجر از مخفیگاه یک شکارچی غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: متهم به مراجع قضایی معرفی شد .
آقامحمد مرادی اظهار داشت: لاشه پنج قطعه مرغابی چنگر، ۶ قطعه کوکر شکم سفید و ۲ قبضه سلاح شکاری از جمله آثار جرم کشف شده از مخفیگاه این شکارچی غیرمجاز بود.
مرادی ادامه داد: امسال و به سبب گزارش سازمان دامپزشکی مبنی بر احتمال شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، هیچ پروانه شکاری در کشور صادر نشد.

 

تخریب پل مسیر ۵ روستا در گلستان را مسدود کرد
مهر نوشت: معاون راهداری در حمل و نقل جاده ای گلستان از مسدود شدن مسیر پنج روستا بر اثر تخریب پل درباره های اخیر خبر داد.
غلامرضا بیکی اظهار کرد: در پی بارش های شدید باران در منطقه خالد نبی مراوه تپه، خاک منطقه حرکت کرده و با توجه به حجم بالای آب پل را تخریب کرد.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: بر اثر این حادثه مسیر دسترسی پنج روستا مسدود شده و به صورت موقت راه دسترسی ایجاد شده است.

 

حریق منزل مسکونی در گنبدکاووس یک کشته داد
فارس نوشت: انفجار منزل مسکونی ناشی از حریق منزل در گنبدکاووس باعث مرگ مرد 55 ساله شد.
ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه شامگاه گذشته در خیابان «وشمگیر» شهرستان گنبدکاووس یک مورد حریق منزل گزارش شد. بلافاصله تیم‌های امدادی آتش‌نشانی، اورژانس و پلیس به محل اعزام شدند.
متاسفانه بر اثر این آتش‌سوزی و انفجار منزل مسکونی یک مرد ۵۵ ساله در صحنه جان خود را از دست داد.

 

خوش‌گذرانی اُمیکرون در ۲ سالگی کرونا؛ روزهای سخت در انتظار گلستان
ایرنا نوشت: افزایش ۲.۵ برابری مبتلایان کرونایی گلستان در ایام ۲ سالگی ظهور این ویروس، نزدیک شدن تعداد بیماران بستری استان به مرز ۵۰۰ نفر و قرارگرفتن در آستانه ورود به پیک ششم بیماری کووید ۱۹، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق بیشتر واکسن کرونا را ضروری‌تر از همیشه کرده است
گذشت چندین ماه از پیک پنجم کرونا و فروکش کردن تعداد بستری ها و صفر شدن مرگ و میر ناشی از این ویروس سبب شد تا اهالی گلستان عمر کرونا را تمام شده فرض کنند اما کم تفاوتی به هشدارها در خصوص اُمیکرون اهالی گلستان را بار دیگر به روزهای سخت و تلخ همه گیری کرونا نزدیک کرد.


نجات کامیون حادثه دیده از چپ شدن با بار
صدا و سیما نوشت: با کمک مردم روستای قرنجیک و کریم ایشان آق قلا کامیون حادثه دیده از چپ شدن بار سویا نجات یافت .
بر اثر حادثه کامیون  حامل بار سویا درجاده آق قلا محدوده روستای قرنجیک و کریم ایشان به حالت خطرناک در آستانه چپ شدن قرار گرفت.نجات کامیون حادثه دیده از چپ شدن با بار
مردم این دو روستای ترکمن نشین به یاری راننده نیشابوری کامیون شتافتند و با تراکتور های خود این کامیون را نجات دادند.
راننده نیشابوری از فداکاری و کمک کردن مردم ترکمن بخصوص روستای قرنجیک و دهیاری و مردم کریم ایشان و عوام


۸۶ درصد تعهد اشتغال امسال کلاله محقق شد
ایرنا نوشت: رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلاله واقع درشرق استان گلستان از تحقق ۸۶ درصدی تعهد اشتغال این شهرستان درسال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون از مجموع هزار و ۴۲۱ تعهد ایجاد شغل در کلاله، هزار و ۲۲۸ مورد آن محقق شد.
محمد سرگلزایی افزود: اشتغال ایجاد شده درسال جاری توسط دستگاه‌های اجرایی و اداری، پرداخت تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شد.
وی ادامه داد: امسال ۲۶ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای مشاغل خرد و خانگی و طرح‌های پشتیبان این نوع اشتغال به کلاله اختصاص یافت که برای کل این تسهیلات پرونده تشکیل و متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی شدند.
به گفته وی، بانک‌های عامل تاکنون نیمی از تسهیلات اختصاص یافته را به متقاضیان پرداخت کردند.


ویزیت رایگان ۱۲۵ نفر در روستای حاجی آباد کردکوی + تصاویر
باشگاه خبرنگاران نوشت: رئیس هلال احمر کردکوی گفت:کاروان سلامت هلال احمر به مناسبت دهه فجر به روستای حاجی آباد اعزام شد.
حسین باقری گفت: همزمان با دهه مبارک فجر کاروان سلامت هلال احمر به منظور ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی به روستای کم برخوردار حاجی آباد اعزام شد.
او گفت: کاروان سلامت هلال احمر با ظرفیت داوطلبی پزشک عمومی، ماما، روانشناس، کارشناس بهداشت، تکنسین دارویی در مدت یک روز ۱۲۵ بیمار مراجعه کننده را ویزیت کرد.


استقبال از ۳ فیلم در شب سوم/ «هناس» نظر مخاطبان را جلب نکرد
مهر نوشت: سومین شب اکران فیلم فجر در گلستان، سه فیلم «مردبازنده»، «شادروان» و «برف آخر» مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت و همه ظرفیت های خالی سینما را پر کرد.
این روزها بعد از دو سال قرنطینه و تحمل روزهای سخت سینماگران باز شاهد حضور تماشاگران و جان گرفتن این صنعت هستند.
اکران فیلم‌های فجر در گلستان از استقبال خوبی برخوردار بوده و در این روزها شاهد هستیم اگر فیلم از نگاه مردم مورد پسند قرار بگیرد تمام ظرفیت‌های سالن سینما را پر خواهد کرد.
در سومین شب از اکران جشنواره فیلم فجر چهار فیلم «فیلم مردبازنده»، «شادروان»، «برف آخر» و «هناس» در گلستان اکران شده و تنها در اکران فیلم «هناس» بخش کمی از ظرفیت سینما خالی ماند و باقی فیلم‌ها توانستند با همه ظرفیت سالن‌ها مورد استقبال تماشاچیان گلستانی قرار بگیرند.

 

تولیدات فرهنگی جایی در بازار ندارد/ غفلت مسئولان از صنایع خلاق
مهر نوشت: غفلت مسئولان از اقتصاد خلاق باعث شده تولیدات فرهنگی که در دنیا رتبه های برتر اقتصادی را کسب کرده اند جای مناسبی در بازار و جامعه نداشته باشند.
امروزه دنیا از ایده سازی و خلاقیت برای کسب درآمد بیشتر بهره بسیاری برده است و در این زمینه بسیاری از شرکت‌های فرهنگی و هنری قطب اقتصاد دنیا شده‌اند.
اقتصاد مبتنی بر محصولات فرهنگی جایگاه خوبی در گردش مالی دنیا به دست آورده و بسیاری از شرکت‌های مرتبط با این حوزه اکنون در رده پرسودترین‌های دنیا قرار دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار