بهره برداری هشت آموزشی استان گلستان روز سه شنبه در هشتمین روز دهه مبارکه فجر متمرکز و به صورت ویدئوکنفرانس با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور آغاز شد.

بهره برداری ۸ طرح آموزشی در گلستان آغاز شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، معاون اول رئیس جمهور در این مراسم متمرکز ۲ هزار و ۹۵۰ طرح آموزشی با ۱۳ هزار و ۴۵۰ کلاس درس را در سراسر کشور افتتاح کرده است.

این مراسم در گلستان در دفتر استاندار و با حضور تعدادی از اندکی از مدیران دستگاه های اجرای مربوط و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان در این ارتباط گفت: بهره برداری این هشت واحد آموزشی در استان دارای ۵۰ کلاس درس بوده که بیشتر آن ها با مشارکت خیرین ساخته شده است.
یاسر لیوانی افزود: برای بهره برداری از این طرح های آموزشی در استان، ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
به گفته وی محل اجرای طرح های آموزشی آماده بهره برداری در مناطق آموزشی بندرترکمن، گمیشان، مراوه تپه، علی آباد، آزادشهر و رامیان است.
به گفته مسوولان آموزش و پرورش گلستان، حدود ۳۰ درصد از مدارس استان نیازمند نوسازی و مقاوم سازی دارد.
مطابق داده های آماری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان، ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در این استان وجود دارد که بیشتر کلاس های درس فرسوده استان در شهرستان‌های گرگان، علی‌آباد، آزادشهر و گنبدکاووس قرار دارد.
براساس این گزارش، در زمان حاضر سرانه فضای دانش‌آموزی در گلستان حدود ۴.۹  مترمربع بوده در حالی که میانگین کشوری ۵.۱۲  مترمربع ثبت شده است.
 ۳۸۵ هزار دانش‌آموز در استان گلستان در سال تحصیلی ۱۴۰۰ -  ۱۴۰۱ مشغول به تحصیل در ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه شامل  ۴۵۰ مدرسه غیرانتفاعی و بقیه دولتی، هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار