مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون و در راستای اجرای طرح پویش ملی نهال‌کاری افزون بر ۱۲۳ هکتار از اراضی استان تحت کشت نهال قرار گرفت.

امسال ۱۲۳ هکتار از اراضی گلستان نهال‌کاری شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرحیم لطفی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای پویش ملی نهال‌کاری در ۹ شهرستان کردکوی، علی‌آباد، گنبدکاووس، مراوه‌تپه، رامیان، کلاله، آزادشهر، بندرگز و گالیکش در حال انجام است که در مراحل اجرای آن ۱۸ هزار و ۱۰۰ نهال از گونه های مختلف کاشته شد.

وی بیان کرد: از این تعداد، هشت هزار نهال در جاده صوفیان – فراغی در شرق گلستان به طول ۱۲ کیلومتر کاشته شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: علاوه بر مناطق شهری، نهال کاری در روستاهای استان نیز در حال انجام است و در این راستا امسال در  ۱۷ بوستان روستایی با سطح ۶۶ هکتار  نهال کاری انجام شد.

وی چالش‌های توسعه جنگل‌کاری گلستان را تغییر اقلیم، حضور دام و نبود منابع اعتباری کافی اعلام کرد.

پویش ملی ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت با هدف توسعه فرهنگ درخت‌کاری با شناسایی مکان‌ها و محدوده‌های مناسب نهالکاری از جمله عرصه‌های ملی مخروبه، حاشیه راه‌ها، پادگان‌ها و بیمارستان‌ها با استفاده از ظرفیت و امکانات دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مردمی، بسیج و آموزش و پرورش، سمن‌ها و در حال انجام است.

در قالب این پویش مردمی قرار است تا پایان فصل درختکاری امسال در هزار هکتار از عرصه‌های منابع ملی و طبیعی گلستان نهالکاری شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار