مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: همه مراتع تحت سرپرستی منابع طبیعی دارای بهره بردارانی همچون دامداران و مرزنشینان هستند و وظیفه ما مدیریت چرای دام و جلوگیری از چرای غیرمجاز و بی رویه است که در این زمینه هر روز تذکرهای لازم به بهره برداران داده می‌شود.

 وظیفه ما مدیریت چرای دام و جلوگیری از چرای غیرمجاز و بی رویه است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، عبدالرحیم لطفی افزود: مراتع در شهرستان‌های آق قلا، گمیشان، مراوه تپه و گنبدکاووس و کلاله به دلیل قرار داشتن در منطقه ریزگردها مورد توجه بیشتر قرار دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۰ هزار هکتار از مراتع در منطقه کولیجه و داشلی برون شناسایی شده و با توجه به اعتباراتی که تامین می‌شود، طرح‌های بیابان زدایی را برای آنها تهیه کرده و با مشارکت بهره برداران، وارد عملیات اجرایی هم شده‌ایم.

لطفی اضافه کرد: در سال‌های گذشته بر روی ۱۷ هزار هکتار کار از این مراتع برنامه‌های خوبی از جمله انجام ۶ هزار هکتار بوته کاری، چهار هزار هکتار هلالی آبگیر و هفت هزار هکتار بوته کاری و بذر پاشی انجام شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع تاکنون حدود ۲۳ میلیارد تومان برای مقابله با بیابان زدایی هزینه شده که از این بین ۱۳ میلیارد تومان توسط اداره منابع طبیعی و ۱۰ میلیارد تومان هم توسط مردم تامین شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: تلاش می‌کنیم در آینده با انجام بوته کاری برای حفظ و نگهداری مراتع گام‌های بیشتری را برداریم.

وی با بیان اینکه اراضی کشاورزی و مراتع کم بازده از جمله مناطق نیمه بحرانی در استان به شمار می‌روند، افزود: برخی از این اراضی تحت نظارت سازمان‌های نیمه دولتی مانند بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و تعاونی‌های زیر نظر نیروی انتظامی قرار داشته که باید به آنها توجه شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار