مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از دست درازی به ۲۰۰ هکتار از اراضی ساحلی استان خبر داد.

دست درازی به ۲۰۰ هکتار از اراضی ساحلی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان گرگان، عبدالرحیم لطفی گفت: اراضی ساحلی گلستان ۱۸ هزار هکتار برآورد شده و این عدد حدودی است چراکه بر اثر پس روی و پیش روی آب دریا مقدار آن تغییر می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان می گوید: برای ۱۷ هزار و ۶۰۰ هکتار از این اراضی ساحلی سند تک برگ صادر شده است و سند ۲۰۰ هکتار دیگر آن تا هفته آینده آماده می‌شود.

به گفته لطفی به ۲۰۰ هکتار از این اراضی ساحلی طی سالیان اخیر دست درازی شده بود که با تشکیل ۳۸ پرونده طی چند سال اخیر اقدامات بازپس گیر این اراضی از متخلفان پیگیری شد.

او گفت: در ۲۴ پرونده رای به نفع منابع طبیعی صادر شده و ۱۶۰ هکتار به منابع طبیعی بازگردانده شده است و سند ۱۴۵ هکتار آن آماده است.

به گفته لطفی  برای مابقی پرونده‌ها که شامل ۴۰ هکتار از اراضی ساحلی می‌شود دادگاه تجدید نظر در حال بررسی است و تا پایان بهمن ماه تعیین تکلیف می‌شود.

او  می گوید: با تعیین تکلیف این اراضی پرونده کاداستر اراضی استان بسته می‌شود.

پیشتر دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران گفته بود:عقب نشینی از سواحل موضوعی اختیاری نیست که یک سازمان بگوید معذوریت‌هایی دارم و نمی‌توانم رفع تصرف کنم بلکه این موضوع الزام قانونی است و اگر مقاومت و قصوری باشد پیگیری و متصرف تحت پیگیرد قانون قرار می‌گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار