مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان تشریح کرد؛

شهمرادی گفت: تا قبل از انقلاب هیچ ناحیه و شهرک صنعتی در گلستان فعلی وجود نداشت اما در حال حاضر ۲۳شهرک و ناحیه صنعتی در استان داریم.

«انقلاب در شهرک های صنعتی گلستان» در انقلاب اسلامی/ انصراف سرمایه گذار از حضور در اترک به علت ضعف در زیر ساخت/مدیری دو ماه و نیم طول داد تا دو خط پاسخ دهد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، رضا شهمرادی پیش از ظهر امروز در نشست«رسانه های روایتگر» که با همکاری بسیج رسانه برگزار شد، اظهار کرد: در سال های گذشته به بخش صنعت گلستان کم توجهی شده در صورتی که با توجه به ماهیت کشاورزی استان بخش عمده ای از اشتغال در صنعت ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان با اشاره به وجود ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی گلستان خاطرنشان کرد: تا قبل از انقلاب هیچ ناحیه و شهرک صنعتی در گلستان فعلی وجود نداشت اما در حال حاضر ۲۳شهرک و ناحیه صنعتی در استان داریم.

وی افزود: تاکنون هزار و ۲۵۵قرارداد واگذاری زمین به سرمایه گذار بسته شده و ۸۲۴ واحد بهره بردار داریم که از این تعداد ۷۵درصد با میزان اشتغال ۹هزار و ۴۰۰نفر و سرمایه گذاری هزار و ۴۶۹میلیارد تومان فعال هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان با اشاره به احیای ۴۰واحد صنعتی از ابتدای سال جاری عنوان کرد: در دهه فجر ۱۷پروژه عمرانی با ارزش ۱۳میلیارد و ۲۰۰تومان در گلستان به بهره برداری می رسد.

شهمرادی با بیان اینکه ۱۱شهرک و ناحیه صنعتی گلستان دارای تصفیه خانه فاضلاب هستند، تصریح کرد: با توجه به افزایش واحد‌های صنعتی در این شهرک نیازمند ساخت فاز دو تصفیه خانه هستیم به همین جهت طرح مطالعاتی ساخت در دستور کار قرار دارد و پیش بینی می شود تا پایان سال کار مطالعاتی به پایان برسد و با توجه به عدم مشکل در تامین اعتبار بلافاصله پس از کار مشورتی سراغ ساخت تصفیه خانه خواهیم رفت.

وی در خصوص وضعیت تصفیه خانه ناحیه صنعتی آقچلی نیز متذکر شد: این ناحیه دارای یک تصفیه خانه با ظرفیت مناسب است اما حجم پساب برخی از واحد ها بالا است و پیش تصفیه را به خوبی انجام نمی دهند با این حال در حال مذاکره هستیم تا واحدها پیش تصفیه خود را فعال تر کنند چرا که سیاست ما در برخورد با واحد‌های صنعتی تعاملی است و نمی خواهیم خط تولیدی تعطیل شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان با اشاره به تملک ۲۹واحد تولیدی توسط بانک های گلستان به دلیل بدهی مالی ابراز کرد: این واحد ها تحت تملک بانک ها هستند یا باید به صاحبان قبلی خود برگردد و اگر نتواند این کار را کند بانک ها موظفند به سرمایه گذار جدید دهند.

شهمرادی در خصوص آخرین وضعیت شهرک صنعتی اترک بیان کرد: ۳۴قرارداد تاکنون برای سرمایه گذاری در این منطقه بسته شده اما ناحیه از زیر ساخت ها خالی است و پاسخگوی حضور  واحد‌های بزرگ نیست برای مثال یکی از سرامیه گذاران که قصد احداث واحد صادرات و واردات داشت به دلیل عدم وجود زیرساخت ها قرارداد خود را لغو کرد.

وی گفت: مهم ترین اتفاق این است نگاه ما به صنعت عوض شود کلاهی بر سر استان ما رفته این بوده که تحت عنوان منابع طبیعی اجازه حضور صنایع بزرگ را ندادند در صورتی که در استان برود چند اقلیم مختلف داریم که شرایط استقرار صنایع مختلف را دارند.

شهمرادی با گلایه از عدم همکاری برخی دستگاه ها نسبت به نگاه توسعه ای اظهار کرد: پاسخ استعلام نامه ما  از مدیری در اداره دیگر دو ماه و نیم طول کشید تا دو خط بنویسد و بروکراسی اداری برای سرمایه گذار بسیار سنگین است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار