همزمان با پنجمین روز از چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان و جمعی از مدیران استان در کنار مردم؛ با یادی از شهیدان باکری و شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس به تماشای فیلم «موقعیت مهدی» ساخته ی «هادی حجازی فر» نشستند.

جمعی از مدیران گلستانی به تماشای فیلم «موقعیت مهدی» نشستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان،  سید علی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان، روح الله حسینی سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان، سید محمد حسینی دستیار ویژه و مشاور عالی استاندار گلستان، محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، حجت الاسلام عباسعلی گرزین مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، محمود خواجه نژاد رییس حوزه هنری استان گلستان و جمع دیگری از مسئولان و مدیران؛ با حضور در سانس دوم  اکران پردیس سینمایی عصر جدید گرگان؛ در  کنار مردم و سینما دوستان گلستانی به تماشای فیلم «موقعیت مهدی» ساخته ی «هادی حجازی فر» نشستند.

فیلم سینمایی«موقعیت مهدی» تصویری از زندگی شهید مهدی باکری و نیز بخشی از زندگی برادر شهیدش حمید باکری را به تصویر می‌کشد، اثری که در کنار فیلم سینمایی، سریال تلویزیونی آن هم ساخته شده است و در بخش سودای سیمرغ چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

در حاشیه ی اکران فیلم؛«محمد رعیت» مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گلستان بعد از تماشای این فیلم، گفت: «موقعیت مهدی» یکی از فیلم های خوب و اثرگذار جشنواره فجر است که مورد استقبال گسترده مردم واقع شد؛ زیرا شاخصه های ارزشمند،  ارزش های آرمانی هشت سال دفاع مقدس، نیکی ها، عشق ها و ایثارها را به خوبی به نمایش گذاشت.

وی افزود: دقت به جزییات و مفاهیم عمیق فرهنگی در این فیلم قابل مشاهده بود که گاهی کارگردان حتی بدون کلام با قدرت بصری مفاهیم را به بینندگان منتقل می کرد.

رعیت ادامه داد: همچنین یکی از نقاط قوت فیلم، بهره بندی از فرهنگ و زبان اثرگذار و اثر بخش آذری بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان نیز بعد از تماشای موقعیت مهدی ، اظهار کرد: این فیلم رسالت بازسازی صحنه‌های انقلابی و خانوادگی برادران باکری را به خوبی انجام داده است.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین بیان کرد: فیلم از بسیاری جهات از جمله فنی و کارگردانی، موقعیت سازی و بیان زوایای مهم فردی و جمعی برادران باکری و صحنه شهادتشان ممتاز و قابل تحسین است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از نقاط مثبت فیلم، تاثیرگذاری احساسی و معرفتی در نمایش سختی جنگ، فداکاری و ایثار جوانان بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان هم پس از پایان فیلم ، گفت:فیلم موقعیت مهدی مخاطبان زیادی را تحت تاثیر خود قرار داد و توانست اثر خود را بگذارد و رسالت رسانه ای خود را در انتقال مفاهیم دفاع مقدس به خوبی انجام دهد.

سیدعلی مهاجر بیان کرد: پرده آخر لحظات شهادت مهدی باکری نقطه اوج فیلم بود که حال و هوای روزهای گلوله و حماسه را برای جاماندگان دفاع مقدس زنده کرد.

وی همچنین در واکنشی مجازی ضمن اشاره به دیالوگی از شهید باکری مبنی بر اینکه یک فرمانده و مدیر باید بگوید «بیایید» نه اینکه بگوید «بروید»، گفت: تا کسی شهید نباشد، شهید نمی شود؛  این جمله ای بود که با دیدن فیلم از جلوی چشمانم عبور کرد. نمایشی بی نظیر از «موقعیت مهدی» که باید به فکر فرو رفت.

وی افزود: صحنه ها و دیالوگ های تکان دهنده و تحسین برانگیز که جای آن در سینمای ما خیلی کم است. صحنه ای که رزمنده نوجوان شرمسار است که جعبه مهمات را از روی پیکر رفقای شهیدش از کانال عبور دهد و در آخر پوتین ها را به دور گردن انداخته و با پای برهنه از کانال عبور می کند و یا صحنه ای که رزمنده در حال انتقال همرزم شهیدش بود که به او می گویند؛ فرمانده لشکر پیکر برادر شهیدش را اجازه نداد که بیارن عقب . اون وقت تو داری پارتی بازی میکنی که پاسخ داد من خسروام.من مهدی باکری نیستم و یا در سخنی از شهید باکری که می گوید «همین که ما زنده برگشتیم یعنی می توانستیم مقاومت کنیم»و یا اینکه فرمانده باید بگوید "بیایید" نه اینکه بگوید "بروید"... و یا مواردی دیگر است.

مهاجر ادامه داد: هادی توسط مهدی پیامی به همه ما داد، به هر قیمتی از روی یکدگیر عبور نکنیم، از امیال، منیت و تمایلات فردی عبور کنیم، در همه عرصه ها در مقابل دشمن تا آخرین نفس مقاومت کنیم، یک مدیر در وسط میدان و خط مقدم مبارزه با دشمن باشد و هیچگاه تفاوتی بین نیروها و اقوام خود نگذارد.

مهاجر گفت: این فیلم هیچ گاه نمی تواند عظمت و رشادت های جوانان این مرز و بوم را برای دفاع از اسلام، مملکت و ناموس به نمایش بگذارد، فقط تلنگری به همه ما زده که یادمان باشد از کجا به کجا رسیدیم و چه خون هایی را در راه این انقلاب نثار کردیم و در پایان بگویم ؛ آقا مهدی، موقعیت شما کجا و موقعیت ما کجا؛ برای شادی روی همه شهدا بخصوص شهدای 20 بهمن، سالروز عملیات والفجر 8 صلوات بفرستیم.

گفتنی است؛ با توجه به شرایط کرونایی، برای اکران این دوره از جشنواره ظرفیت سالن نمایش پردیس سینمایی عصر جدید ۱۹۵ صندلی (نیمی از ظرفیت اصلی) در نظر گرفته شده و برای سالن‌های یک و ۲ پردیس سینمایی کاپری نیز با 50 درصد ظرفیت اصلی به ترتیب ۱۰۷ و ۹۸ صندلی پیش بینی شده و پذیرای علاقه مندان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار