مدیرکل بنیاد مسکن خبرداد:

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان اعلام کرد: مدیران هفت بانک عامل استان با آسان سازی معرفی ضامن از سوی متقاضیان واجد شرایط برای پرداخت وام مسکن روستایی موافقت کردند.

موافقت بانک های گلستان با آسان سازی پرداخت وام مسکن روستایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدتقی زمانی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: این تصمیم از سوی مدیران بانک های عامل استان در نشست اخیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گلستان به ریاست استاندار و با تاکید بر شتاب دادن در مقاوم سازی واحدهای مسکونی غیرمقاوم اتخاذ شد.
وی گفت: طبق مصوبه مقرر شده برای مساعدت با متقاضیان در شهرستان های گنبدکاووس، بندرترکمن، گمیشان، آق قلا، مراوه تپه و مددجویان زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی تسهیلات مسکن روستایی با یک ضامن بازاری دارای جواز کسب یا یک ضامن کشاورز دارای دفترچه کشاورزی یا دامداری پرداخت شود.
وی اضافه کرد: در سایر مناطق استان هم معرفی یک ضامن کارمند بدون الزام به نامه کسر از حقوق به همراه یک ضامن بازاری دارای جواز کسب و یا کشاورز دارای دفترچه کشاورزی یا دامداری ضروری است.
زمانی نژاد با بیان اینکه وام ساخت مسکن روستایی علاوه بر روستاها به ساکنان شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر نیز پرداخت می شود، گفت: در گذشته پرداخت این تسهیلات از سوی برخی بانک ها با دو ضامن کارمند رسمی با نامه کسر از حقوق انجام می شد که مشکلاتی را برای متقاضیان ایجاد کرده بود.
وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به شیوه جدید دریافت ضامن برای ساخت واحدهای مسکونی روستایی و اعلام آمادگی بانک های عامل، شاهد رونق روند مقاوم سازی واحدهای غیرمقاوم و ساخت واحدهای مسکونی جدید در روستاهای استان و شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر جمعیت باشیم.
در گلستان 127 هزار واحد مسکونی نیازمند بازسازی وجود دارد که با توجه به حادثه خیز بودن این استان بویژه در حوزه زلزله، رانش زمین و سیل؛ اجرای مقاوم سازی منازل یک ضرورت غیرقابل انکار است.
مدیر کل بنیاد مسکن گلستان همچنین گفت: برای ساخت واحدهای مسکونی روستایی در مناطق محروم و مرزی در حوزه تخریب و نوسازی 200 میلیون ریال وام و در سایر مناطق استان 180 میلیون ریال با کارمزد 5 درصد و بازپرداخت 15 ساله پرداخت می شود.
به گفته وی؛ از سال 84 تاکنون اقدام به معرفی بیش از 62 هزار متقاضی دریافت این تسهیلات به بانک ها شده که در این مدت 55 هزار واحد مقاوم سازی و بهسازی و به بهره برداری رسیده است.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95 جمعیت روستایی گلستان 871 هزار و 546 نفر (معادل 46.6 درصد کل جمعیت استان) در قالب 248 هزار و 422 خانوار برآورد شده است.
استان مرزی گلستان در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد اصلی روستاهای آن برپایه کشاورزی و دامپروری است. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار