همزمان با دهمین روز دهه فجر، آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی هزار و ۱۲۷ پروژه عمرانی، تولیدی، خدماتی، اقتصادی و اشتغالزا این شهرستان با حضور برخی از مدیران کل و روسای ادارات و نهادهای استانی و محلی آغاز شد.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی هزار و ۱۲۷ پروژه دهه فجر در گنبدکاووس

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس روز پنجشنبه در این آیین که به صورت متمرکز در سالن اجتماعات بیمارستان تامین اجتماعی برگزار شد، گفت: امروز عملیات ساخت یا بهره‌برداری از هزار و ۱۲۷ پروژه با اعتبار ۱۲ هزار و ۲۳ میلیارد ریال در این شهرستان مرزی آغاز شد.

مهدی دهرویه اظهارداشت: هزار و ۷۱ مورد از پروژه‌های امروز با هشت هزار و ۱۷ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به توسعه و عمرانی شهرستان افتتاح شد و زمینه اشتغال ۲ هزار و ۳۵۸ نفر از جوانان جویای کار را فراهم کرد.

وی ادامه داد: ادارات صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، صندوق امید کارآفرینی، مخابرات، شرکت برق، گاز و آب و فاضلاب، بنیاد مسکن، کمیته امداد، تعاون کار و رفاه اجتماعی، راه آهن شمال شرق، شهرداری گنبدکاووس، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، تامین اجتماعی و دانشگاه گنبدکاووس دستگاه‌های مجری این پروژه‌ها هستند و بیشترین اعتبار هزینه شده مربوط به حوزه جهاد کشاورزی با سه هزار و ۶۳۱ میلیارد ریال می‌شود.

فرماندار گنبدکاووس افزود: پست ساده برق آق‌آباد بخش مرکزی، تجهیز سلف سرویس مرکزی دانشگاه گنبدکاووس، گلخانه سبزی و سیفی هزار و ۱۴۴ هکتاری، چند فاز از یک واحد تولید تخم مرغ، پرورش اسب، اجرای سیستم نوین آبیاری ۳۴۴ هکتاری، خرید ۱۲۵ دستگاه تراکتور و کمباین و بازسازی بخش زایشگاه و ان آی سی یو بیماستان تامین اجتماعی از شاخص‌ترین پروژه‌های افتتاحی شهرستان است.

دهرویه گفت: همچنین عملیات اجرایی ۵۶ پروژه با پیش بینی هزینه چهار هزار و ۶ میلیارد ریال در حوزه عمرانی به مناسبت این دهه در گنبدکاووس آغاز شد که گازرسانی به ۲ روستای مرزی پشه لر و قره دونگ، تامین برق متقاضیان شهری و ۳۱۵ واحد مسکن روستایی از جمله آنها است.

وی کمبود آب شرب روستایی، فرسودگی شبکه آب شهری، کمبود اعتبارات شهرداری و دستگاه‌های خدمات رسان، توسعه نیافتگی بخش داشلی برون، کمبود فضاهای بیمارستانی و آموزشی، نبود کنار گذر شهری و پل‌های هوایی مناسب، کمبود مراکز اقامتی و تفریحی، نبود اشتغال پایدار و افزایش مهاجرت و حاشیه نشینی را از مهمترین مشکلات شهرستان دانست و گفت: اتحاد و همدلی مردم با مسوولان و وحدت رویه مسوولان اجرایی با همکاری نهادهای اثرگذار برای جذب اعتبارات می‌تواند به کاهش این مشکلات کمک کند.

در این آیین که در بیمارستان تامین اجتماعیی گنبدکاووس برگزار شد علاوه بر مسوولان شهرستانی و شماری از مدیران کل استانی، سیدعلی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشت.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار