مدیر کل شیلات گلستان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، ۳۸ طرح شیلاتی در استان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

افتتاح و کلنگ زنی ۳۸ طرح شیلات گلستان در دهه فجر

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان گرگان، سید جواد قدس علوی گفت: این طرح‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله پرورش ماهی با استفاده دو منظوره از آب چاه‌های مجاز کشاورزی، پرورش ماهی در قفس، راه اندازی مزارع پرورش میگو، احداث سایت پشتیبان و ... است که در شهرستان‌های بندرترکمن، گمیشان و بندرگز قرار دارند.

او گفت: از مهم‌ترین طرح های کلنگ زنی امسال، احداث سایت پشتیبان طرح پرورش ماهی در قفس و اسکله شناور صیادی برای تسریع امور پرورش دهندگان ماهی در دریا در سواحل شهرستان بندرترکمن و ۱۰ باب مزرعه ۲۰ هکتاری پرورش میگو و با ظرفیت ۴۸۰ تن، در مجتمع پرورش میگو گمیشان، است.

به گفته قدس علوی یک مزرعه پرورش ماهی در قفس در سواحل بندرترکمن، ۱۰ باب مزرعه پرورش میگو در مجتمع پرورش میگو گمیشان، کانال آبرسان c۳ و کانال آبرسان c۴ در مجتمع گمیشان، برق رسانی به مجتمع پرورش میگو گمیشان به طول ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر، احداث جاده دسترسی به طول ۵ هزار و ۶۵۰ کیلومتر در مجتمع گمیشان و ۱۲ استخر پرورش ماهی با استفاده دومنظوره از آب چاه‌های کشاورزی، سایر طرح‌های قابل افتتاح شیلات گلستان در دهه مبارک فجر امسال است.

او گفت:  ۳۶ تن ماهی در ۱۲ استخر پرورش ماهی با استفاده دومنظوره از آب چاه‌های مجاز کشاورزی، ۶۰ تن ماهی با افتتاح یک مزرعه پرورش ماهی در قفس و ۴۸۰ تن میگو با افتتاح ۱۰ باب مزرعه پرورش میگو، به میزان تولید آبزیان استان اضافه می‌شود.

قدس علوی می گوید: برای افتتاح طرح های شیلات گلستان در دهه فجر امسال  بیش از ۷۹ میلیارد تومان هزینه شده است و پیش بینی می‌ شود برای راه اندازی یازده طرح قابل کلنگ زنی شیلات در استان نیز ۵۸ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز باشد.

با افتتاح ۲۷ طرح شیلات گلستان در دهه مبارک فجر امسال، برای ۳۱۲ نفر به صورت مستقیم در استان اشتغال زایی می‌ شود.

همچنین با کلنگ زنی و راه اندازی ۱۰ باب مزرعه ۲۰ هکتاری میگو در مجتمع پرورش میگو گمیشان نیز برای ۲۹۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال زایی خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار