هواشناسی گلستان از ورود سامانه ناپایدار از امشب به این استان خبر داد.

ورود سامانه ناپایدار از امشب به گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ محمود محمد قلی پور، رئیس گروه پیش بینی هواشناسی گلستان گفت: از امشب تا یکشنبه، استان در ۲مرحله تحت تاثیر سامانه ناپایدار قرار می‌گیرد.

محمد قلی پور ادامه داد: در مرحله اول از امشب تا اواخر وقت جمعه، ناپایداری با افزایش ابر و ریزش‌های ملایم و پراکنده جوی پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از جمعه شب تا شنبه شب پایداری نسبی و موقتی خواهیم داشت، افزود: از شنبه شب با فعال شدن موج دوم سامانه ناپایدار در استان، ریزش‌های جوی موثر از ملایم تا متوسط آغاز می‌شود.

محمد قلی پور اضافه کرد: فعالیت این سامانه، گاهی بارندگی، رعد و برق، در مناطق کوهستانی و سردسیر ریزش برف، مه غلیظ، در برخی مناطق به ویژه نواحی کوهستانی، وزش باد و کاهش ۱۰تا۱۲ درجه سانتی گرادی دمای هوا در مقایسه با امروز را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه به دنبال فعالیت این سامانه، بالا آمدن آب رودخانه ها، اختلال در تردد جاده‌ای به خصوص در جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط آب و هوایی پیش رو، بازگشایی مسیر آبراهه ها، دوری از حاشیه رودخانه‌ها و احتیاط در تردد جاده‌ای توصیه می شود.

 

و

 

ارسال نظر

آخرین اخبار