پُلی که مسیر دسترسی گردشگران به زیارتگاه خالد نبی در شهرستان کلاله را میسر می کرد، بر اثر سیلاب تخریب شد.

مسیر دسترسی به اسرارآمیزترین منطقه گردشگری گلستان تخریب شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان گرگان، احسان حمیدزاده دهیار روستای گچی سو بالا در شهرستان کلاله گفت:مسیر ارتباطی خالد نبی از روستای گچی سو و ۶ روستای اطراف آن و همچنین عشایر منطقه به دلیل بارندگی‌های اخیر و تخریب پلی که مسیر ارتباطی این منطقه بود قطع شده است.

او می‌گوید: مسیر جایگزین تعیین شده شرایط مناسبی ندارد و حتی خودرو‌های کوچک به سختی تردد می‌کنند.

حمیدزاده گفت: طی سال‌های گذشته بر اثر بارش‌های سیل آسا قسمت‌هایی از این پل تخریب شد و علی رغم اینکه به مسئولان هشدار داده شده بود که این پل وضعیت مناسبی ندارد، اما برای برطرف شدن آن اقداماتی انجام نشد.

او می‌گوید: بی توجهی مسئولان به این پل موجب تخریب آن بر اثر سیلاب و همچنین سقوط یک خودروی پراید به محل تخریب پل شد.

حمیدزاده گفت: این اتفاق در زمانی رخ داده که نزدیک به فصل بهار و فصل گردشگری این منطقه هستیم و از مسئولان می‌خواهیم هرچه سریعتر نسبت به تعمیر این پل اقدامات لازم را انجام دهند.

قاسم دبوری معاون فنی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان در این باره گفت: جاری شدن سیلاب بر اثر بارندگی در روز‌های اخیر در برخی مناطق به ابنیه و راه‌های استان خسارت وارد کرد.

او گفت: پس از تخریب پل روستای گچی سوکمتر از ۱۲ ساعت مسیر جدیدی برای تردد مردم ۷ روستا با همکاری عوامل راهداری ایجاد شد.

دبوری می‌گوید: کارشناسان برای بازسازی این پل ۸ میلیارد تومان اعتبار برآورد کرده اند و این عدد در سال ۱۴۰۰ مشخص شده و اگر قرار باشد تخصیص آن به تاخیر بیفتد رقم آن افزایش پیدا می‌کند.

او گفت: برای تامین این اعتبار دست کمک به سوی همه مسئولان استانی و کشوری دراز کرده ایم و از نمایندگان تقاضای کمک داریم.

دبوری می‌گوید: خاک این منطقه سست است و لازم است اقدامات کف بندی و آبخیزداری به خوبی در این منطقه انجام شود.

آریان پور نماینده مردم شرق گلستان در باره تسریع در تخصیص بودجه برای این طرح گفت: دستگاه‌های اجرایی هر زمان کم می‌آورند توپ را در زمین بودجه می‌اندازند، بودجه یک بار در مجلس تصویب می‌شود و نمایندگان جز در بحث نظارت کار دیگری در زمینه تخصیص بودجه ندارند.

او گفت: برای تخصیص بودجه‌های ملی به طرح‌های استانی لازم است مدیران استان‌ها پای کار باشند، اما در مجموعه راهداری استان شاهد چنین چیزی نیستیم.

آریان پور می‌گوید: سال گذشته برای تخصیص اعتبار به راه‌های استان نزد رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور رفتم، اما مدیرکل راهداری استان من را در این سفر همراهی نکرد و زمانی که با وی تماس گرفته شد به رئیس راهداری و حمل و نقل کشور توضیحاتی رائه دادند که نشان می‌داد اعتبار لازم در استان وجود دارد.

او گفت: این رفتار‌ها از سوی مدیران استانی پسندیده نیست و این افراد باید در کنار ما باشند و از میز خود ترسی نداشته باشند و اطلاعات صحیح را در اختیار مدیران بالادستی بگذارند.

آریان پور می‌گوید: مسئولان راهداری شناخت بهتری نسبت به راه‌های استان دارند و می‌توانند با در اختیار گذاشتن اطلاعات کامل به ما کمک کنند تا نسبت به تامین بودجه‌های مورد نیاز اقدامات لازم را انجام دهیم.

منطقه گردشگری خالد نبی در منطقه کوهستانی و در ۶۲ کیلومتری شمال شرق شهرستان کلاله، ۶ کیلومتری روستای گچی سو و ۹۰ کیلومتری گنبد کاووس قرار دارد.

این منطقه با شروع فصل بهار پذیرای گردشگران زیادی است و حالا با تخریب این پل گردشگر پذیری این منطقه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار