نایب‌ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید تعریف روشنی از هنر تراز انقلاب اسلامی به ویژه در بحث سینما در گام دوم انقلاب داشته باشیم.

نماینده مجلس: تعریف روشن از هنر تراز انقلاب اسلامی ضروری است

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری بامداد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: متاسفانه این چشم‌انداز در هنر کشور دیده نمی‌شود که در این زمینه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مقامات مربوطه مباحث مطرح و در میان گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که این چشم‌انداز نباشد، رشد هنر خیلی معنا پیدا نمی‌کند، باید بدانیم که نهایت هدف کجاست و برای رسیدن به این نهایت چند پلکان باید طی شود اما از آنجایی که این نهایت نامشخص است، هر سال در جشنواره‌ها حول و محور چند مورد دور می‌زنیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مشکل اصلی در حوزه هنر به ویژه سینما نداشتن چشم‌انداز روشن برای آینده آن است، تصریح کرد: نبود چشم انداز باعث شده تنها در شمارگان جشنواره شاهد اعداد یک تا ۴۰ باشیم که هیچ اثری در رویداد هنری ندارد و تنها تفاوت جشنواره‌ها در هر سال درخشش چند اثر است و این مساله خوبی نیست.

منتظری تاکید کرد: سیمرغ‌ها نباید هدف جشنواره باشد بلکه باید بهانه‌ای باشد تا به گونه‌ای حرکت کنیم که وقتی فیلم و فردی سیمرغ می‌گیرد به معنای آن باشد به سمت تراز مشخص شده حرکت کرده و سیمرغ در واقع بهانه‌ای برای رسیدن به بها و ارزش‌هاست.

وی ادامه داد: مساله مهم در عرصه سینما تقویت آن بوده که برای نقش آفرینی نیازمند امکانات و اعتبار است و باید این مساله در سینما تقویت شود و در دیدارهای مختلف با رییس جمهور و مسئولان فرهنگی بر ضرورت تقویت امکانات و اعتبارات تاکید شده است.

وی تصریح کرد: ضرورت کادرسازی از نیازهای دیگر سینمای امروز در گام دوم انقلاب است که باید به نسل جوان اعتماد کنیم و به انجمن سینمای جوانان بهای داده شود.

منتظری گفت: این بهای دادن سبب خواهد شد  که در جشنواره ها آثار کل کشور را ببینیم و از سوی دیگر عدالت فرهنگی و هنری حکم می‌کند زمینه رشد فرهنگی و هنری کل کشور فراهم شود و سیمرغ‌ها از استان ها به سمت جشنواره ملی به پرواز درآیند.

این نماینده مجلس ادامه داد: فرصت تبادل تجربه، ایجاد شور و نشاط و شادی بین مردم، انتقال پیام‌ها، ارتقای سطح فرهنگی استان‌ها و فراهم شدن زمینه ارتقای سطح دانش و بینش فرهنگی و هنری از مزیت‌های برگزاری جشنواره‌های فیلم فجر در استان‌هاست.

استان ۲ میلیون نفری گلستان با ۱۴ شهرستان هشت سینما و ۱۴ سالن نمایش دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار