استاندار گلستان، هر گونه ارائه خدمت به ارباب رجوع را منوط به داشتن کارت واکسن دانست و گفت: باید از حضور کارکنان دستگاه های اجرایی که برای تزریق واکسن کرونا اقدام نکردند به محل کار جلوگیری می شود.

ممنوعیت حضور کارکنان بدون کارت واکسن در ادارات گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، علی محمد زنگانه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: کنترل هوشمند کرونایی در بانک ها، هتل ها، مهدکودک ها، دفاتر پیشخوان، پایانه های مسافربری درون و برون شهری، مکان های ورزشی و دستگاه های اجرایی استان گلستان تشدید می شود، در این راستا هر گونه خدمات به ارباب رجوع منوط به ارائه کارت واکسن است و باید از ارائه خدمت به افرادی که واکسن تزریق نکردند پرهیز شود، همچنین از حضور کارکنان دستگاه های اجرایی  که برای تزریق واکسن اقدام نکردند به محل کار جلوگیری می شود.

وی افزود: با توجه به روند افزایشی شمار مبتلایان به کرونا در استان گلستان مراسم اعتکاف برگزار نمی شود، همچنین بازارهای هفتگی به مدت دو هفته تعطیل خواهند بود و تالارها و سالن های عروسی از روز سه شنبه با ۲۰ درصد ظرفیت حداکثر با ۱۵۰ نفر مجاز به فعالیت هستند.

استاندار گلستان از تعطیلی مهدهای کودک در شهرهای قرمز کرونایی به مدت یک هفته خبر داد و تصریح کرد: مدارس استان گلستان تا پایان پیک ششم به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار خواهد شد البته ۲۰ درصد از مدارسی که به اینترنت و شبکه شاد درسی ندارند با رعایت پروتکل های بهداشتی به شکل حضوری برگزار می‌شود.

وی از مردم خواست تزریق دوز سوم واکسن کرونا را جدی بگیرند و تاکید کرد: مسئولان ذیربط تلاش کنند تزریق دوز سوم واکسن کرونا در شهرهای استان گلستان به ۴۰ درصد برسد.

زنگانه با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل های ابلاغی در همه شهرهای استان گلستان باید به ۸۵ درصد برسد، یادآور شد: با توجه به روند افزایشی ابتلا به کرونا مراسم اعیاد پیش رو باید در فضاز روباز مساجد برگزار شود و تا حد امکان در برگزاری این مراسم‌ها استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار گلستان با بیان اینکه در مجموع دو میلیون و ۲۹۲ هزار دوز واکسن کرونا در استان گلستان تزریق شده است، متذکر شد: تاکنون ۹۶ درصد از مردم گلستان دوز نخست واکسن کرونا و ۸۳ درصد از گلستانی ها دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

در حال حاضر ۵۵۵ نفر بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که از این تعداد ۷۶ نفر در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند و ۴۰ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان در شبانه روز گذشته پنج نفر در استان گلستان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار