مدیر اجرای طرح پوشش بیمه سلامت محله های کم‌برخوردار اداره کل بیمه سلامت گلستان گفت: با وجود تلاش برای گسترش ارائه خدمات درمانی به مردم استان، ۸۰ هزار نفر از ساکنان محله‌های کم برخوردار گلستان فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند.

۸۰ هزار گلستانی فاقد پوشش بیمه‌ای هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ شاپور آقایی‌مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: خانواده های فاقد پوشش بیمه درمانی در استان علاوه بر معرفی توسط دستگاه های مرتبط به این اداره کل، می توانند از طریق ورود به سامانه غیرحضوری بیمه سلامت یا مراجعه به ۲۹ دفتر پیشخوان طرف قرارداد این اداره کل نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کرده و از مزایای بیمه سلامت استفاده کنند.

وی به اجرای طرح پوشش بیمه سلامت محله های کم برخوردار در گلستان اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری دستگاه های مرتبط از جمله بهزیستی، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، شهرداری و دفاتر تسهیل‌گری استانداری استان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: افراد پس از پوشش بیمه سلامت بلافاصله به پزشک خانواده معرفی شده و از طریق نظام ارجاع کلیه خدمات دارویی، پاراکلنیک و بستری را در سطح تخصصی دریافت می کنند.

پیشتر سیدمحمد حسینی مدیرکل بیمه سلامت گلستان اعلام کرده بود، این طرح در راستای عمل به بیانات رهبر معظم انقلاب در حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و پیرو سیاست های ابلاغی نظام و قوانین بیمه ای کشور اجرا می‌شود.

گلستان ۲ میلیون و ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۹۳۷ نفر زیر پوشش بیمه سلامت و ۸۲۹ هزار و ۱۶۲ نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار