بیستمین گردشگری مزرعه در استان گلستان هم راه اندازی شد تا دریچه‌ای به دنیای جاذبه‌های چشم‌نواز باشد و زیبایی‌های اکوسیستم طبیعی روح و جان گردشگران را به گونه ای دیگر به آرامش مهمان کند.

گردشگری مزرعه در گلستان به ایستگاه بیستم رسید/ دریچه‌ای به دنیای جاذبه‌های چشم‌نواز

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، مدتی است که گردشگری مزرعه در استان گلستان رواج یافته است این اقدام با هدف درآمدزایی بیشتر با استفاده از منابع کشاورزی برای مقاصد تفریحی قوت گرفته تا علاوه بر توسعه کشاورزی زمینه بهبود معشیت کشاورزان را نیز فراهم کند، در این میان بیستمین مزرعه گردشگری در شصت کلاته گرگان راه اندازی شد.

مزرعه گردشگری شصت کلاته در مساحت ۶ هزار متر مربع و با سرمایه گذاری۶۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید این طرح زمینه اشتغال مستقیم ۵ نفر را فراهم کرد.

گردشگری مزرعه از آن جهت چشمنواز و لذت بخش است که بدون ایجاد پیامدهای منفی بر اکوسیستم مناطق میزبان، با فعالیت‌های سنتی کشاورزی در تعامل خواهد بود.

افرادی که پای در مزرعه گردشگری می گذارند با هدف لذت بردن از باغات و مزارع یا همراهی با حیوانات اهلی لحظاتی شاد و مفرح برای خود می سازند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به جاذبه های گردشگری مزرعه گفت: پرونده ۱۲۰ متقاضی گردشگری کشاورزی در دست بررسی است و در صورت صدور موافقت اصولی تسهیلات به صاحبان طرح‌ها پرداخت می‌شود.

فرمانی پرداخت تسهیلات به طرح های گردشگری مزرعه را متغیر دانست و افزود: استان گلستان پیشگام ترویج گردشگری مزرعه در سطح کشور است این اتفاق سرمایه گذاری در مزارع و باغات بوده که با ارائه خدمات پذیرایی زمینه تقویت اقتصادی را فراهم میکند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار