مجری طرح گیاهان دارویی در گلستان :

مجری طرح گیاهان دارویی در گلستان گفت: در صورت استقبال کشاورزان سطح کشت محصولات دارویی تا سال ۱۴۰۴ می تواند به پنج هزار هکتار در استان افزایش یابد.

پیش بینی کشت پنج هزار هکتار گیاهان داروئی در گلستان

به گزارش خبرنگارگلستان 24، علی‌اکبر عرب‌احمدی اظهار کرد: سطح کشت فعلی گیاهان دارویی در استان را ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار است و طبق برنامه‌ریزی در سال‌زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ این سطح به سه هزار و ۵۰۰ هکتار خواهد رسید.

وی افزود: بیشترین تولیدات گیاهان دارویی در گلستان مربوط به کشت سیاه دانه در کردکوی، گرگان، علی‌آبادکتول و آزادشهر، زیره سبز در گنبدکاووس، کلاله و مراوه‌تپه و زعفران در آزادشهر است که در صورت استقبال کشاورزان سطح کشت محصولات دارویی تا سال ۱۴۰۴ می تواند به پنج هزار هکتار در استان افزایش یابد.

عرب احمدی گفت: سیاه‌دانه، زیره سبز، زعفران، گل‌محمدی، آویشن، نعناع فلفلی، گل گاوزبان، خارمریم، مریم‌گلی، به‌لیمو، کدوی طبی، مرزنجوش، بادرنجبویه و کنگر فرنگی از جمله گیاهان دارویی اولویت‌دار سرمایه گذاری در گلستان است که برای توسعه کشت به روستاییان معرفی می شود.

وی افزود: بومادران، پونه، مامیران، توسکا، بابونه، درمنه، شقایق، شیر پنیر، سنا، شاه تره، داغداغان، کنگر وحشی، ولیک، یونجه زرد، سرخدار، کاسنی، پیر بهار، شیرین بیان، زوله، گل چاهی، فرفیون، راش، پاخری، کاسنی بارهنگ ،سیزاب و کور از دیگر گیاهان دارویی و خوراکی استان گلستان است.

به اعتقاد کارشناسان، استان گلستان به ویژه نواحی شرقی آن اراضی مستعد زیادی در مناطق شیبدار، زمین‌های کشاورزی دیم و کم‌بازده و مراتع برای کشت گیاهان دارویی دارد که با سرمایه‌گذاری و توسعه این نوع از تولیدات علاوه بر اشتغالزایی، درآمد خوبی عاید کشاورزان می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار