نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی از وضعیت ناخوشایند بخش‌های گردشگری، صنعت و کشاورزی استان گلستان انتقاد کرد و گفت: موتور محرک گردشگری، صنعت و کشاورزی گلستان باید روشن شود.

موتور محرک گردشگری، صنعت و کشاورزی گلستان باید روشن شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، رمضانعلی سنگدوینی با تاکید بر اینکه باید از منافع پایدار استان گلستان بهره‌برداری اقتصادی شود، اظهار کرد: گردشگری در استان گلستان با همه ظزفیت‌هایی که دارد مظلوم واقع شده و بخش صنعت نیز به پیشرفت نرسیده است، نبض کشاورزی در استان گلستان کند می‌زند که باید برای ترمیم این بخش‌ها چاره‌ای اندیشیده شود.

وی بغرنج بودن بخش کشاورزی در استان گلستان را عفی بزرگ خواند و تصریح کرد: گرانی ادوات، ماشین آلات کشاورزی و تجهیزات باعث شده تا برخی کشاورزان عطای تولید را به لقای آن ببخشند و کار کشاورزی را کنار بگذارند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه بیش از 5 میلیون تن محصولات استراتژیک کشاورزی به طور سالانه در استان تولید میشود، افزود: گلستان رتبه اول محصولات دامی را به خود اختصاص داده است؛ سالانه حدود 290 هزار تن گوشت مرغ و 60 هزار تن تخم مرغ در گلستان تولید می‌شود.

سنگدوینی ارزش تولیدات استان را سالانه بالغ بر 17 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این گردش سرمایه از استان خارجی می‌شود و به دست دلالان می افتد.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از یک میلیون تن گندم از نوع مرغوب‌ترین گندم کشور در استان گلستان تولید می‌شود، اظهار کرد: استان گلستان همچنین 35 کارخانه تبدیل گندم به آرد دارد اما هم اکنون با ظرفیت 30 درصدی کار می‌کنند. اگر ظرفیت این بخش افزایش پیدا کند، شاهد اشتغالزایی در استان خواهیم بود.

به گفته سنگدوینی؛ ظرفیت ماهانه تولید آرد در استان گلستان 150 تا 180 هزار تن است اما مدیریت بازرگانی دولتی ایران باید مانع خروج آرد استان گلستان شده و سامانه را بسته است.

وی با اشاره به شرایط بد کشاورزی گلستان و فقدان صنایع تبدیلی کشاورزی بیان کرد: سیب زمینی و گوجه فرنگی به وفور در استان تولید میشود اما به دلیل اینکه صنایع تبدیلی در گلستان وجود ندارد، کشاورزان مترر میشوند،

سنگدوینی با تاکید بر اینکه کشاورزان گلستان در حال گذر از کشت گندم هستند، گفت: کشت چغندرقند طی چند سال در استان گلستان رونق گرفته اما پای صنایع تبدیلی در استان گلستان لنگ است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار