دبیرخانه کشاورز گلستان:

ایمانی، دبیر خانه کشاورز گلستان گفت: گزارشی در خصوص استاندارد نبودن محصولات کشاورزی گلستان وجود ندارد و حتی کشاورزان گلستانی کمتر از استاندارد جهانی کود مصرف می کنند.

کشاورزان گلستانی کمتر از استاندارد جهانی کود مصرف می کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی قلی ایمانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گزارشی در خصوص استاندارد نبودن صادرات کشت محصولات کشاورزی گلستان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در میزان استفاده از کود برخی معتقدند که نیترات و سرب در محصولات بالا می رود، خاطرنشان کرد: میزان کودی که برای محصولات کشاورزی باید مصرف شود از استاندار جهانی کمتر است.

ایمانی ادامه داد: کشاورزان سالانه چهار و نیم تن باید کود مصرف کنند که سال گذشته با توجه به اینکه کود پتاس گران شد و ما به کود اوره روی آورده ایم میزان استفاده از آن به دو نیم میلیون تن رسید.

دبیرخانه کشاورز در خصوص استانداردهای جهانی استفاده از سموم، گفت: برای استفاده از سموم برخی کشورها پروتکل های خاص خودشان را دارند و بر اساس سمومی که مصرف شده محصولات را خرید فروش می کنند.

ایمانی ادامه داد: باید در نظر داشته باشیم اگر محصولی به منظور صادرات کشت می شود استفاده از سموم بر اساس استاندارد کشورهای هدف و پروتکل های آنها باید انجام شود، تا بتوانیم صادرات موفقی داشته باشیم.

وی در خاتمه یادآور شد: تاکنون هیچ کدام از محصولات کشاورزی گلستان برای صادرات از لحاظ مصرف کود و سم مشکل نداشته است و ما در این خصوص تاکنون گزارشی نداشته ایم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار