مدیر شبکه بهداشت:

مدیر شبکه بهداشت و درمان مراوه‌تپه گفت: واکسیناسیون کرونا در ۵۵ مرکز شامل ۲ پایگاه تجمیعی، هشت مرکز خدمات جامع سلامت و سه پایگاه سلامت و در ۴۲ خانه بهداشت روستایی، سیار و خانه به خانه در این شهرستان انجام می‌شود.

واکسیناسیون کرونا در ۵۵ پایگاه بهداشتی مراوه‌تپه انجام می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ منصور خوجملی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان مرزی مراوه‌تپه ۴۵ هزار و ۹۵ فرد بالای ۱۲ سال واجد شرایط تزریق واکسن کرونا دارد که تاکنون ۹۰ درصد آنها نوبت اول، ۷۴ درصد دُز دوم و ۲۰ درصد نوبت سوم این واکسن را دریافت کردند.

وی تصریح کرد: کار تزریق واکسن کرونا به گروه سنی پنج تا یازده سال که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده، به تازگی در شهرستان مراوه‌تپه شروع شده است.

خوجملی اضافه کرد: گستردگی وسعت سه هزار و ۶۰ کیلومتر مربعی مراوه‌تپه، پراکندگی روستاها و جمعیت عشایری و کوهستانی بودن برخی نقاط آن کار تزریق واکسیناسیون کرونا در این شهرستان را که هم اکنون وضعت شیوع کرونا در آن زرد می‌باشد، سخت کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مراوه‌تپه ادامه داد: با این حال برای ارتقای سطح واکسیناسیون گروه‌های هدف و ایمنی افراد واجد شرایط، علاوه بر اطلاع رسانی‌های انجام شده، خانه‌های بهداشت در مناطق روستایی شهرستان موظف شدند به‌صورت سیار و مراجعه خانه به خانه واکسن کرونا را تزریق نمایند. 

وی با اشاره به افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در روستای "چنارلی" مراوه‌تپه در سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر، گفت: با افتتاح این مرکز که با هزینه هفت میلیارد ریالی نیکوکار شیخ "عصام الدین گوگلان" احداث شده است تعداد پایگاه‌های اورژانس شهری و جاده‌ای این شهرستان مرزی به ۶ مورد افزایش یافت.

خوجملی افزود: هم اکنون اورژانس ۱۱۵ در شهرهای مراوه‌تپه و گلیداغ و روستاهای "قره‌گل، قازانقایه، عرب قاری حاجی و چنارلی" فعال هستند و با ۱۰ دستگاه آمبولانس و نیروی انسانی کافی به مردم مناطق شهری و روستایی این شهرستان خدمات ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: از ۶ پایگاه اورژانس مراوه‌تپه ساختمان ۲ پایگاه گلیداغ و عرب قاری حاجی استیجاری است که هم اکنون عملیات ساخت ساختمان برای آنها با مشارکت نیکوکاران درحال انجام است و تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

شهرستان مراوه‌تپه افزون بر ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستا سکونت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار