فرماندار گالیکش گفت: در راستای مقابله با بیماری کرونا و نظارت دقیق بر مراسمات عروسی و عزا و برای قطع زنجیره انتقال این بیماری، طرح کمیته سلامت محلات در جلسات ستاد شهرستان مطرح و اجرایی شد. که چندی بعد این طرح در ستاد ملی کرونا نیز در دستور کار قرار گرفت و دستورالعمل اجرای آن در سراسر کشور نیز ارائه شد.

اجرای طرح کمیته سلامت محلات گالیکش راهکار جدید ستاد شهرستان برای مقابله با کرونا است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان گالیکش، علی‌اصغر میرزایی فرماندار شهرستان در بیست‌ونهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان که در سالن اجتماعات شهید محمدباقر خسروی برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به اینکه شهرستان‌های همجوار گالیکش در وضعیت قرمز بیماری کرونا هستند و از طرفی چون این شهرستان در مسیر تردد جاده تهران به مشهد واقع شده است، لذا وضعیت نارنجی کرونا در گالیکش مانعی برای اعمال محدودیت‌ها و اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده کرونا در سطح شهرستان نخواهد بود و لذا مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان گالیکش لازم الاجرا است.

وی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصریح کرد: با توجه به وجود تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری و قرار گرفتن شهرستان در مسیر سه استان پر تردد کشور خوشبختانه اقدامات خوبی در راستای پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری صورت گرفته که ان‌شاالله با ادامه این اقدامات شاهد رسیدن شهرستان به وضعیت سفید خواهیم بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان و دبیر ستاد کرونا شهرستان گالیکش نیز در این جلسه گفت: در آبان ماه امسال بر اثر کرونا چهار نفر از همشهریان ما در شهرستان گالیکش جان باختند.

حسن رحیم زاده افزود: از زمان همه‌گیری بیماری کرونا تاکنون شهرستان گالیکش در دو دوره زمانی اسفندماه سال گذشته و تیر ماه امسال در پیک افزایش تعداد بیماران بستری شده قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 45 بیمار مشکوک و قطعی از شهرستان گالیکش در بیمارستان‌های شهرهای اطراف بستری هستند، که از این تعداد تاکنون تست 8 نفر مثبت شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گالیکش خاطر نشان کرد: از 456 نفر مراجعه کننده به درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی که به صورت سرپائی تست گرفته شده است، تست 154 نفر از این افراد مثبت بوده و اغلب آنها علامت خاصی نداشتند.

وی اضافه کرد: امسال از 703 اماکن عمومی و 64 دستگاه اجرایی و ادارات شهرستان بازدید شد و 175 مورد گشت مشترک توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط انجام شده که منجر به پلمپ 36 واحد صنفی شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار