اهالی شهرستان رامیان برای رفع عقب ماندگی‌های زیرساختی به همت و راهبرد جهادی دولت سیزدهم چشم دوخته‌اند تا با احداث یا تکمیل طرح‌های عمرانی، خدماتی، بهداشتی، صنعتی، ورزشی و آموزشی بر چالش‌های دیرینه این منطقه استان گلستان بکاهد.

رفع محرومیت‌های دیرینه شهرستان رامیان گلستان با راهبرد جهادی دولت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، شهرستان رامیان با حدود ۹۰ هزار نفر جمعیت که از اقوام و مذاهب مختلف تشکیل شدند، در چهار نقطه شهری شامل "رامیان، دلند، خان ببین و تاتار علیا" و ۶۳ پارچه آبادی در گستره ۷۸۰ کیلومتر مربع و در دامنه رشته کوه البرز شرقی سکونت دارند.

اهالی این شهرستان که وحدت و زندگی مسالمت آمیز اقوام ساکن در آن زبانزد عام و خاص است با اینکه از مزایای اقدامات عمرانی و خدماتی انجام شده توسط دولت‌ها در ۴۳ سال گذشته برخوردار شدند اما همچنان از برخی کمبودها و مشکلات زیرساختی و رفاهی رنج می‌برد و چشم امید به دولت انقلابی سیزدهم برای رفع آن بسته‌اند.

احساس نیاز به احداث برخی پروژه‌های زیرساختی و تکمیل تعداد قابل توجهی پروژه نیمه‌تمام در بخش‌های مختلف از مهمترین مطالبات مردم رامیان از دولت آیت الله رییسی و کابینه‌اش بالاخص ۹ وزیر"نیرو، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش" است که به گفته سرپرست فرمانداری این شهرستان، اهتمام دولت به تحقق مطالبات، رفع محرومیت و ارتقای شاخص‌های توسعه را برای مردم این دیار به ارمغان خواهد آورد.

مهدی استیری افزود:  مطالبات مردم این شهرستان از وزارت نیرو شامل تسریع در احداث سد قره چای، احداث کانال بُتنی از رودخانه زرین گل به فندرسک، تامین آب آشامیدنی برخی مناطق شهری و روستایی و احداث پست برق ۶۳/۲۰ کیلوولت شهرک صنعتی رامیان است.

وزارت نیرو

سرپرست فرمانداری رامیان اظهارداشت: بحث احداث سد قره‌چای رامیان با حجم مخزن ۲۳ میلیون مترمکعب و حجم آب قابل تنظیم تا ۲۸ میلیون مترمکعب از سال ۹۸ با انجام مطالعات کارشناسی مطرح شد اما تاکنون اقدام اجرایی خاصی صورت نگرفته است.

استیری ادامه داد: ساخت سد قره‌چای رامیان با هدف تامین بخشی از آب شهرهای رامیان، آزادشهر، خان‌ ببین، دلند، گلند و روستاهای مسیر و بهبود آبیاری حق آبه‌های دشت‌های آبخور رودخانه و کنترل سیلاب به منظور حفاظت از شهرها، روستاها و تاسیسات پایین دست رودخانه قره‌چای در دولت گذشته تصویب شد.

اوائل امسال نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ردیف ملی برای سد قره چای و پیش بینی ۳۰۰ میلیارد ریال برای آن خبر داده بود.

وزارت بهداشت

سرپرست فرمانداری رامیان مهمترین مطالبات مردم از مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را تسریع در تکمیل ساختمان بیمارستان شهدای سلامت ، ارتقا و تجهیز بیمارستان امام رضا (ع) خان ببین ( از ۳۲ به ۶۴ تخت)، احداث مرکز جامع  سلامت شهرهای تاتار علیا و خان ببین  و روستاهای دار کلاته و رضا آباد برشمرد.

استیری یادآور شد: عملیات ساخت بیمارستان ۹۱ تخت‌خوابی شهدای رامیان که مهمترین نیاز مردم این شهرستان است ۲۸ فروردین امسال با اعتبار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال با حضور استاندار وقت و رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان آغاز شد.

وی افزود: ساخت این بیمارستان از مصوبات گذشته است که در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع و در چهار طبقه شروع شد و اکنون فقط هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل ساختمان و تجهیز آن در مجموع به سه هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

سرپرست فرمانداری رامیان ادامه داد: علاوه بر تکمیل بیمارستان شهدای رامیان، پیگیر تصویب ارتقای بیمارستان ۳۱ تختخوابی خان‌ببین به ۶۴ تختخوابی در جلسه کمیسیون ماده ۲۰ وزارت بهداشت هستیم.

استیری گفت: هم اکنون فقط در بیمارستان خان‌ببین اقدامات اورژانس و پذیرش غیرجراحی انجام می‌شود و در صورت نیاز به جراحی بیمار به بیمارستان‌های گنبدکاووس و علی‌آباد کتول اعزام خواهد شد ضمن اینکه رامیان پزشک متخصص ندارد و مردم فقط می‌توانند به پزشکان عمومی مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: انشاالله با ساخت بیمارستان رامیان و ارتقای بیمارستان خان‌ببین و جذب پزشکان متخصص مردم این شهرستان دیگر دغدغه تردد به شهرهای اطراف برای دریافت خدمات درمانی را نخواهند داشت.

در همین پیوند، نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی با ناکافی دانستن زیرساخت‌های بیمارستانی در این ۲ شهرستان باتوجه به افزایش خدمات رسانی در شرایط کرونایی به ایرنا گفت که پیگیری‌ها برای تامین تجهیزات بیمارستان‌های خان‌ببین و آزادشهر و تسریع در ساخت بیمارستان رامیان در حال انجام است.

غلامعلی کوهسازی افزود: ارتقای ظرفیت تخت‌های بیمارستان امام رضا(ع) خان‌ببین به ۶۴ و حضرت معصومه(س) آزادشهر به ۱۳۰ تخت و تسریع در ساخت و  بهره‌برداری بیمارستان رامیان از مطالبات مهم مردم منطقه است که امیدوارم با همکاری و همراهی دولت سیزدهم اقدامات خوبی در این حوزه انجام شود.

وزارت راه و شهرسازی

توجه و اهتمام دولت انقلابی آیت الله رییسی به راه‌های ارتباطی رامیان از بهسازی و روکش آسفالت جاده‌های اصلی و فرعی تا ایمن سازی راه‌ها و تقویت ناوگان ماشین آلات راهداری از دیگر مطالبات مردم شهرستان از دولت بویژه وزیر راه و شهرسازی است.

سرپرست فرمانداری رامیان در این خصوص گفت که مهمترین مطالبات مردم منطقه از دولت "بهسازی جاده رامیان به سه راهی شاهرود معروف به جاده اولنگ، روکش آسفالت جاده‌های روستایی با توجه به کوهستانی بودن بیشتر جاده‌ها، ایمن سازی و آشکارسازی محورهای اصلی و روستایی و تقویت ناوگان ماشین آلات اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رامیان است.

استیری یادآور شد: عملیات اجرایی بهسازی جاده اولنگ رامیان به سه راهی شاهرود به طول ۴۲ کیلومتر با هدف بهبود عبور و مرور، کاهش سوانح رانندگی و کوتاهتر شدن مسیر گلستان (رامیان) به شاهرود در این شهرستان آغاز شده و به دلیل کمبود اعتبارات نیمه تمام مانده است.

وی اضافه کرد: تسریع در بهسازی و رفع حدود ۵۰ نقطه حادثه خیز جاده اولنگ به شاهرود از مطالبات اصلی اهالی از وزارت راه و شهرسازی است که براساس برآوردهای انجام شده حداقل به پنج تا هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وزارت جهادکشاورزی

توجه به زیرساخت‌های کشاورزی به منظور ارتقای بهره‌وری این بخش باتوجه به اینکه رامیان از شهرستان های مهم در تولیدات کشاورزی استان گلستان به شمار می‌رود از دیگر مطالبات مردم این دیار است.

سرپرست فرمانداری رامیان در همین ارتباط گفت که احداث شهرک گلخانه‌ای گیاهان دارویی در مرکز تحقیقات شهر دلند، لایروبی آب بندان‌های رامیان بویژه لاله باغ و طونیان و ساخت چند آب بندان جدید، احداث کانال‌های بتنی و اجرای انتقال آب با لوله و توسعه آبیاری تحت فشار مهمترین مطالبات مردم این شهرستان ولایتمدار  است.

وی افزود: رامیان افزون بر ۲۹ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی با تولید سالانه حدود ۳۶۰ هزار تن دارد که توجه به تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز آن از سوی دولت گامی مهم در ارتقای تولیدات و بهره‌وری آن خواهد داشت.

وزارت صنعت، معدن و تجارت

سرپرست فرمانداری رامیان مهمترین نیاز و مطالبه مردم بالاخص فعالان بخش صنعت، معدن و تجارت این شهرستان از دولت سیزدهم را توسعه شهرک صنعتی رامیان و تکمیل زیرساخت های آن مانند ساختمان آتش نشانی، آسفالت معابر، احداث تصفیه خانه، احداث پست برق ۶۳.۲۰ کیلو ولت و همچنین احداث ناحیه صنعتی در بخش فندرسک اعلام کرد.

وزارت آموزش و پرورش

 بحث تعلیم و تربیت و توجه به ایجاد زیرساخت‌های آن از دیگر مطالبات مردم رامیان از دولت است که به گفته فرماندار رامیان این مطالبات شامل تکمیل ساختمان مدارس در حال ساخت در شهر تاتار علیا و خان ببین و روستای تاتار سفلی و احداث مدارس جدید در رامیان، خان ببین، دلند و تاتار علیا و ۲ روستای رضا آباد و زینب آباد است.

 وزارت ورزش و جوانان

در حوزه ورزش اهالی شهرها و روستاهای رامیان بالاخص قشر جوان آن چشم انتظار تکمیل برخی طرح های ورزشی نیمه تمام هستند که به گفته استیری سرپرست فرمانداری این شهرستان تکمیل سالن‌های ورزشی در روستاهای "توران فارس، ویرو، شفیع آباد و تاتار سفلی"  و تکمیل استادیوم ورزشی شهرهای رامیان و دلند و تکمیل زمین چمن رضاآباد به همراه احداث زمین چمن شهر خان ببین از جمله نیازهای حوزه ورزش است که برای تحقق آن به بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

تکمیل مرحله نخست مجتمع فنی و حرفه‌ای "نی تپه" رامیان تنها درخواست علاقه‌مندان به مهارت آموزی در این شهرستان از دولت آیت الله رییسی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آن است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تکمیل مجتمع فرهنگی - هنری شهر خان ببین و احداث مجتمع فرهنگی هنری در شهرهای "دلند و تاتار علیا" از مطالبات مردم این شهر از رییس جمهور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن است.

سرپرست فرمانداری رامیان در این پیوند گفت که علاوه بر مطالبات اشاره شده مردم از دولت انقلابی آیت الله رییسی، این شهرستان برای تکمیل ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک خود نیازمند مساعدت دولت است.

سفرهای استانی آیت الله سیدابراهیم رییسی که به‌منظور بررسی از نزدیک مسائل و مشکلات استان‌ها در بخش‌های مختلف انجام می‌شود، امید مردمان ایران اسلامی در استان‌های مختلف را برای رفع کمبودها، جبران عقب ماندگی و فراهم کردن زمینه توسعه و پیشرفت استان یا شهرستان آنها را بیشتر کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار