مدیرکل تامین اجتماعی گلستان گفت : با هدف ارائه خدمات تامین اجتماعی در مناطق محروم، کم‌برخوردار و مرزی و توجه به توسعه و پیشرفت در پرتو عدالت‌محوری، شعبه تامین اجتماعی در سه شهرستان گمیشان، مراوه‌تپه و گالیکش راه‌اندازی می‌شود.

شعبه تامین اجتماعی در سه شهرستان محروم گلستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی نودهی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: راه اندازی این شعبه‌ها پس از اقدام قانونی از جمله انتخاب محل ارائه خدمت، دریافت مجوز سیستمی برای راه اندازی و تفکیک پرونده بیمه شدگان از شهرستان های همجوار، در کوتاه ترین زمان ممکن، عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این شعبه‌ها سبب کاهش تردد بیش از ۴۹ هزار نفر از بیمه شدگان و مستمری بگیران (اصلی و تبعی) و سه هزار کارفرما از شهرستان های مزبور به شعبه های اجرایی تامین اجتماعی بندرترکمن، کلاله و مینودشت  می شود.

نودهی گفت: توجه به برنامه های توسعه‌ای و چشم‌انداز اقتصادی و اجتماعی این سه شهرستان از جمله شهرک های صنعتی، صنایع دستی اعم از قالیبافی، نمد مالی، چرم، بافت های سنتی، ابریشم بافی، کشاورزی، صنعت، معدن، کارگاه های آرد و روغن‌کشی و توسعه و گسترش بیمه های اجتماعی و ایجاد منابع درآمدی جدید، منجر به پایداری سازمان در راستای تعهدهای قانونی و حفظ ثبات اشتغال می شود و اهالی این مناطق محروم و مرزی می توانند خدمات بیمه ای خود را از این سازمان در محل سکونت دریافت کنند.

مطابق گزارش اداره کل تامین اجتماعی گلستان، پراکندگی بیمه شدگان تامین اجتماعی استان شامل ۳۶ درصد در گرگان، ۱۴ درصد در گنبدکاووس، ۱۰ درصد در ترکمن، ۶ درصد در هر یک از شهرستان های مینودشت، علی آباد و آق قلا، پنج درصد در هر یک از شهرهای کلاله، کردکوی و آزادشهر، چهار درصد در رامیان، سه درصد در بندرگز و یک درصد در فاضل آباد است.

گلستان ۸۲۹ هزار و ۱۶۲ بیمه شده اصلی و تبعی زیرپوشش تامین اجتماعی دارد که معادل ۴۱ درصد از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را تشکیل می دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار