استاندار گلستان گفت: بیش از ۹۰ درصد بازرگانی و تولید ناخالص داخلی گلستان از طریق اصناف انجام شده و حمایت از اصناف توسعه اشتغال را به همراه دارد.

۹۰ درصد بازرگانی گلستان از طریق اصناف انجام می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، علی محمد زنگانه شامگاه چهارشنبه در همایش استانی فجرآفرینان بازار و اصناف اظهارکرد: بیش از ۹۰ درصد بازرگانی استان و تولید ناخالص داخلی گلستان از طریق اصناف انجام شده و حمایت از اصناف توسعه اشتغال را به همراه دارد.

استاندار گلستان افزود: ۹۵ درصد بازار کشور توسط بخش خصوصی و دولتی اداره می شود که نقش اصناف و بازاریان در زمینه اقتصاد کشور کلیدی و تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: یک پنجم تولید ناخالص ملی و نیمی از اشتغال کشور در اختیار اصناف و بازار است و در واقع بازاریان همواره در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار داشتند.

زنگانه ادامه داد: از سه میلیون واحد صنفی دارای پروانه کسب در کشور بیش از ۷۰ هزار واحد صنفی در گلستان فعالیت دارند و خانواده اصناف در استان به بیش از ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

استاندار گلستان عنوان کرد: برای تحقق رشد هشت درصدی در استان یقیناً اصناف نقش مهمی داشته و خواهند داشت و باید به اشتغال این حوزه توجه ویژه‌ای شود.

وی اضافه کرد: اشتغال در حوزه اصناف و بازار با کاهش هزینه‌های دولتی همراه است و یقیناً نیروی متخصص فعال در اصناف می تواند در حوزه کسب و کارهای بزرگ هم نقش آفرینی داشته باشد.

زنگانه ادامه داد: بازار برخاسته از بطن مردم است و خصوصاً در جریان انقلاب اسلامی نقشی تاثیرگذار داشت تا جایی که حضرت امام (ره) فرمودند اگر بازاریان نبودند انقلاب به پیروزی نمی رسید.

وی با بیان اینکه اصناف گلستان ۲۳۰ شهید تقدیم انقلاب کرده اند، گفت: نظارت صنفی با استفاده از ظرفیت اصناف، کاسبان امین، بسیج قرارگاه ۱۷ ربیع، اداره کل صنعت معدن تجارت، جهاد کشاورزی و تعزیرات امنیت بازار را برای مردم فراهم می کند و مانع از سودجویی فرصت‌طلبان می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار