معاون امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: بانک ها تسهیلات بخش ابلاغی دولت را به صورت یارانه ای پرداخت می کنند بنابراین تمام تلاش خود را برای عدم پرداخت این تسهیلات انجام می دهند.

بانک ها تمام تلاش خود را برای عدم پرداخت وام ازدواج بکار می گیرند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از برنا از گرگان؛ سید محسن دهنوی در پاسخ به سوال خبرنگار برنا در خصوص مشکلات به وجود آمده در اعطا تسهیلات بدون ضامن اظهار کرد: بانک ها مکلف به راه اندازی سامانه ای شدند که در آن سامانه متقاضیان اعتبار سنجی شده و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن می‌توانند تسهیلات دریافت کنند اما بالاتر از این مقدار با  ضامن پرداخت می شود.

وی ادامه داد: اما چیزی که شاهد بودیم این بود که اگر یک وام ۱۰۰ میلیون تومانی به سه ضامن نیاز داشته احتمال دارد که ۴۰ میلیون تومان اعتبار سنجی شود و برای ۶۰ میلیون تومان باقیمانده از متقاضی وام بخواهند که دو ضامن به بانک معرفی کند که این موضوع مورد انتقاد قرار گرفت و در واقع در این صورت نیز دریافت وام تسهیل نشده است.

وی توضیح داد: قرار شد که بانک ها مکلف شوند وام ۱۰۰ میلیونی را با یک ضامن پرداخت کنند که هنوز این موضوع ابلاغ نشده است.

دهنوی در خصوص سختگیری برخی بانک ها در پرداخت وام ازدواج افزود: بانک ها تسهیلات بخش ابلاغی دولت را به صورت یارانه ای پرداخت می کنند بنابراین تمام تلاش خود را برای عدم پرداخت این تسهیلات انجام می دهند و تمایل دارند با کمترین خسارت این فرایند را انجام دهند و از این بابت سختگیری زیادی دارند.

وی تصریح کرد: تذکرات داده شده و پیگیری ها در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال بخشی از این مشکلات حل شود زیرا قسمتی از این معضلات در اختیار ما نیست.

دهنوی گفت: در سطح ملی هم پرداختی های وام ازدواج در حد ۵۰ درصد است و در گلستان این آمار ۵۶ درصد است.

معاون امور اقتصادی استاندار گلستان اظهار کرد: بانک ها مکلف هستند اطلاعات خود را در سامانه ای که مربوط به وزارت اقتصاد و دارایی است وارد کنند که متاسفانه برخی بانک ها به خصوص بانک های خصوصی از این موضوع تمکین نمی کنند.

وی بیان داشت: گفتگو شده است که سرپرستی برخی بانک های خصوصی را در استان داشته باشیم اما متاسفانه علی رغم اینکه بخش قابل ملاحظه ای از سرمایه مردم به جهت سود دهی بالا در این بانک ها وجود دارد، تمکین نمی کنند اما پیگیری ها در حال انجام است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار