دادستان مرکز گلستان از عملکرد بانک‌ها به‌دلیل عدم اجرای برخی مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید انتقاد کرد و گفت: مصوبات ستاد تسهیل دارای ضمانت اجرای قانونی است و عدم اجرای آن سبب مسئولیت قانونی برای مدیران می شود.

انتقاد دادستان گرگان از عملکرد بانک‌ها/ مصوبات بر زمین مانده تولیدکنندگان را سردرگم می‌کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، محمود اسپانلو صبح امروز در نشست شورای هماهنگی بانک‌های گلستان، از آمادگی برای کمک به  وصول مطالبات بانکی بدون نیاز به طی تشریفات قضایی در استان خبر داد و اظهار کرد: وصول مطالبات بانکی یکی از مشکلات و چالش های جدی نظام بانکی است لذا پیگیری جدی وصول مطالبات در دستور کار ما قرار گرفت که البته تحقق آن به عزم شورای هماهنگی بانکها هم بستگی دارد.

وی از راه اندازی قرارگاه عملیاتی برای وصول مطالبات بانکی در گلستان خبر داد و بیان کرد: در صورت معرفی چند کارشناس بانکی زبده از سوی شورای هماهنگی بانک‌های استان آمادگی داریم قرارگاه عملیاتی برای وصول مطالبات بانکی را در دادسرای مرکز استان مستقر کنیم.

دادستان مرکز گلستان با بیان اینکه در قرارگاه عملیاتی وصول مطالبات بانکی یک دادیار توانمند هم مستقر خواهد شد، یادآور شد: همچنین در این قرارگاه با همکاری کارشناسان واحدهای تولیدی بدهکار به ویژه واحدهایی که وام های کلان دارند به دادسرا دعوت و شیوه وصول مطالبات بانک ها تعیین می‌شود و این امر نیاز به طرح دادخواست در دادگاه ها نیست.

اسپانلو از عدم اجرای برخی مصوبات ستاد تسهیل از سوی بانکها انتقاد کرد و گفت: در حالی بانک‌ها از اجرای این مصوبات طفره می روند که هنگام تصویب آن در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید عضو هستند اما نه تنها به تصویب آن ایرادی نمی گیرند بلکه در مهلت قانونی یک ماهه برای اعتراض به این مصوبات هم اقدامی نمی کنند و بعد اعلام می کنند این مصوبات را اجرا نمی کنیم لذا مصوبات پس از تصویب بر زمین می ماند و تولیدکنندگان سردرگم و بلاتکلیف بین ستاد تسهیل و بانکها سرگردان می شوند.

وی خطاب به بانک ها گفت: مدیران در صورت غیرقانونی بودن درخواست ها و یا وجود معذوریت های قانونی شجاعانه نظرهای کارشناسی خود را در جلسه های ستاد تسهیل بیان کنند زیرا پس از تصویب، مصوبات ستاد دارای ضمانت اجرای قانونی است و اجرا نکردن آن سبب مسئولیت قانونی برای مدیران می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار