دادستان مرکز استان خبر داد؛

دادستان مرکز استان از آمادگی برای کمک به وصول مطالبات بانکی بدون نیاز به طی تشریفات قضایی در استان خبر داد.

وصول مطالبات بانکی بدون نیاز به تشریفات قضایی

بخ گزارش گلستان 24، محمود اسپانلو صبح امروز در نشست شورای هماهنگی بانکهای گلستان با اذعلام این خبر اظهار کرد: وصول مطالبات بانکی یکی از مشکلات و چالش های جدی نظام بانکی است و در دادستانی وصول مطالبات را جدی تر پیگیری کنیم که البته تحقق آن به عزم شورای هماهنگی بانکها هم بستگی دارد.

 وی گفت: در صورت معرفی چند کارشناس بانکی زبده از سوی شورای هماهنگی بانکهای استان ، آماده ایم قرارگاه عملیاتی برای وصول مطالبات بانکی در دادسرای مرکز استان مستقر کنیم.

 اسپانلو افزود: در این قرارگاه یک دادیار توانمند هم مستقر می شود و با همکاری کارشناسان واحدهای تولیدی بدهکار به ویژه واحدهایی که وام های کلان دارند به دادسرا دعوت و شیوه وصول مطالبات بانک ها تعیین می‌شود و این امر نیاز به طرح دادخواست در دادگاه ها نیست.

وی با انتقاد از اجرا نشدن برخی مصوبات ستاد تسهیل از سوی بانکها گفت: در حالی بانکها از اجرای این مصوبات طفره می روند که هنگام تصویب آن در جلسه ستاد تسهیل رفع موانع تولید عضو هستند اما نه تنها به تصویب آن ایرادی نمی گیرند که در مهلت قانونی یک ماهه برای اعتراض به این مصوبات هم، اقدامی نمی کنند و بعد اعلام می کنند این مصوبات را اجرا نمی کنیم.

اسپانلو افزود: به این ترتیب مصوبات پس از تصویب بر زمین می ماند و تولیدکنندگان سردرگم و بلاتکلیف بین ستاد تسهیل و بانکها سرگردان می مانند.

دادستان مرکز استان از بانکها خواست در صورت غیر قانونی بودن درخواست ها و یا وجود معذوریت های قانونی مدیران شجاعانه نظرهای کارشناسی خود را در جلسه های ستاد تسهیل بیان کنند زیرا پس از تصویب ، مصوبات ستاد دارای ضمانت اجرای قانونی است و اجرا نکردن آن سبب مسئولیت قانونی برای مدیران می گردد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار