کارشناس رسانه:

یک کارشناس رسانه تاکید کرد: ملتی که برای دفاع از کشورش به بیگانه تکیه کند بدبخت است و این بار اوکراین آئینه عبرت در اعتماد به آمریکاست.

اوکراین آئینه عبرت اعتماد به آمریکاست

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، احمد ملاشاهی امروز در گفتگو با خبرنگار این رسانه پیرامون تحلیل وضعیت بحرانی اوکراین و نتیجه اعتماد به آمریکا اظهار کرد: جنگها همان فرصت تلخی هستند که می شود فهمید چه چیزی نیاز یک ملت بوده و در آن غفلت شده است.

وی افزود: مهم نیست تاکنون چه شناختی از روابط بین الملل داشتید، مهم نیست در اختلاف جریان های سیاسی و صدها گفتگو و میزگرد رسانه‌ها چه تصوری از سیاست حاکم بر دنیا بدست آوردید مهم این است که امروز خوب به واقعیت جهان بنگری. جهانی که آشکارا خود را نمایان کرده است و چشم عبرت بین می طلبد.

این کارشناس رسانه بیان کرد: روسیه به اوکراین حمله کرد و اوکراین امید بسته بود به یاری امریکا و ناتو‌ و تنها کمکی که آمریکا به اوکراین وعده داده دعا کردن است و قطع کردن چند سایت و کانال !!!؛ به همین سادگی مشخص شد ملتی که برای دفاعش به بیگانه تکیه کند بدبخت است.

ملاشاهی افزود: معلوم شد در دنیای دیروز و امروز و فردا امنیت یک کشور با قوای داخلی یک مملکت ممکن است و نمی توان به امید رسیدن اسلحه دیگران خلع سلاح شد.

وی با بیان اینکه پیام جنگ اوکراین را فارغ از هر جناحی،  باید با نگاه ملی نگریست، گفت: واقعا اگر کشور ما هم مثل اوکراین همه چیز دفاعیش را کنار می گذاشت، در چنین شرایطی فرزندان ما چه سرنوشتی داشتند.

این کارشناش رسانه ابراز کرد: اگر به بهانه اینکه که دنیای آینده دنیای گفتگوهاست تا دنیای موشک و سلاح،و بی دفاع می شدیم در شرایط جنگ چه چیزی برای بقا داشتیم.

ملاشاهی افزود: این ماجرا نشان داد بخاطر هستی کشورمان  باید بر سر امنیت و قدرت دفاعی وحدت مطلق داشته باشیم و اجازه اظهار نظرهای کذایی در این باره به هیچ کس ندهیم.

وی گفت: البته قدرت نمایی روس ها در برابر ناتو بیانگر اینست که ترس روس ها از آمریکا ریخته است اینکه چطور و در چه تجربه ای روس ها دریافتند که آمریکا دیگر طبل توخالی است. جای واکاوی دارد .

این کارشناس رسانه بیان کرد: اینکه روس ها در سوریه چه چیز را تجربه کردند که اکنون با قاطعیت آمریکا را از حیات  خلوت خود بیرون کند بیانگر واقعیت های جدیدی در جهان است تحلیل و درک واقعی از ضعف شدید آمریکا می تواند به عبور ما از تحریم ها، انرژی و سرعتی مضاعف ببخشد.

ملاشاهی ادامه داد: آنچه در این واقعه مشهود  است رویکرد رسانه های فارسی زبان بیگانه در قبال این جنگ است که عمدتا فراموش سازی موضعگیری های قبلی خود در قبال اصول دفاعی ایران است و از طرفی با شیطنتی در پی دوقطبی سازی جنگ و صلح و  دو قطبی سازی طرفداری روسیه و امریکا بین مردم ایران است  که باید گفت؛ اولا ظلمی به ظلمی مشغول است و دوم اینکه درسی که باید ملت ایران می گرفت، گرفت  و آن "و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه" است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار