شهمرادی گفت: از حدود ۸۲۰ واحد تولیدی در شهرک های صنعتی استان گلستان که برای آنها پروانه بهره برداری صادر شده، ۲۰۰ واحد تعطیل است.

تعطیلی ۲۰۰ واحد تولیدی در شهرک های صنعتی گلستان/ تامین سرمایه در گردش مشکل اصلی تولیدکنندگان است

به گزارش گلستان ۲۴؛ رضا شهمرادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارداشت: نزدیک به ۲ هزار و ۱۰۵ هکتار زمین صنعتی در گلستان داریم که فقط ۸۵۰ هکتار آن وارد فاز عملیاتی شده است؛ ضمن اینکه هزارمتر‌ از این اراضی نیز در شهرک صنعتی اترک قرار دارد.

 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان با اشاره به محدودیت اراضی صنعتی در استان، افزود: یکهزار و ۲۵۸ مورد قرارداد واگذاری زمین در شهرک ها و تواحی صنعتی استان داریم که برای ۸۲۰ واحد پروانه بهره برداری صادر شده است.

 

وی با اشاره به رکود بخشی از واحدهای تولیدی استان که در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند، گفت: نزدیک به ۶۲۰ واحد تولیدی در این مناطق با ظرفیت های مختلف فعال هستند اما حدود ۲۰۰ واحد هم بنا به دلایل مختلف تعطیل شده اند.

 

شهمرادی درباره دلایل تعطیلی حدود ۲۰۰ واحد تولیدی در شهرک های صنعتی استان بیان کرد: مهم ترین مشکل، تامین سرمایه در گردش به میزان موردنیاز است که برخی واحدها توانایی تامین ان را ندارند. موضوع دیگر بازار فروش محصولات تولیدی است که باید بازاریابی درستی در این زمینه انجام شود و به سمت تولید محصولات صادرات محور حرکت کنیم.

 

وی فرسودگی ماشین آلات خطوط تولید را از دیگر دلایل تعطیلی واحدهای تولیدی در استان عنوان کرد و گفت: یکی از اقدامات ما که از ابتدای امسال با جدیت آن را دنبال کردیم فعالسازی بخشی از واحدهای راکد است که در این باره جلسات متعددی داشتیم.

 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان افزود: از ابتدای امسال مشکلات مربوط به ۳۶ واحد تولیدی تعطیل بررسی و برطرف شد و این واحدها از رکود خارج و ۲۹۵ کارگر نیز در این واحدها مشغول به کار شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار