کانون فرهنگی هنری اباصالح(عج) روستای النگ کردکوی فعالیت های گسترده قرآنی را در رده های مختلف سنی اجرا می کند.

فعالیت گسترده قرآنی کانون روستایی اباصالح(عج) کردکوی در رده های مختلف سنی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان، فعالیت کانون های فرهنگی هنری یکی از تاثیرگذارترین فعالیت ها در سطح جامعه است، علت این مسئله را می توان در این شاخص مهم جستجو کرد و آن هم مدیریت، برنامه ریزی و اجرا به عهده نهاد مردمی است، یعنی مردمی بودن کانون، رمز موفقیت و تاثیرگذار فعالیت کانون در جامعه است.

 

در این میان کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی نیز از امتیازهای ویژه تری برخوردار هستند، دور بودن اهالی روستا به امکانات فرهنگی و هنری باعث شده است که بار مسئولیت های فرهنگی بر دوش کانون ها با محوریت مسجد بیشتر باشد، از همین روی کانون های روستایی به عنوان محور و کانون اصلی فعالیت های فرهنگی و هنری در روستاها هستند.

 

یکی از کانون های فرهنگی هنری روستایی، کانون اباصالح(عج) روستای النگ شهرستان کردکوی استان گلستان است، این کانون در زمینه های مختلف IT، فضای مجازی و قرآنی یکی از کانون های فعال و موثر است.

 

کانون فرهنگی و هنری اباصالح(عج) دارای 320 عضو است که از یک برنامه ریزی و تقویم برنامه ای منظمی برخوردار است.

 

برگزاری سه وعده نماز جماعت در روز و اجرای ادعیه و برنامه های هفتگی و مناسبتی از حداقل برنامه های این کانون است.

 

از جمله برنامه های شاخص این کانون، اجرای برنامه های گسترده قرآنی در سه رده سنی است که هم برای آقایان و هم برای بانوان انجام می شود.

 

گروه قرآنی نورالقرآن ویژه پسران و گروه قرآنی ویژه دختران به نام مائده آسمانی است و در کنار آن گروه ویژه بزرگسالان به نام شمیم تلاوت است که از طریق حضوری و فضای مجازی، نسبت به زنده نگهداشتن محافل قرآنی فعالیت می کنند.

 

از دیگر برنامه های این کانون فرهنگی هنری روستایی، ساخت کلیپ های مذهبی است که در دهه مبارک فجر امسال نیز حدود 32 کلیپ مذهبی تولید و منتشر کرده است.

 

این کانون فرهنگی و هنری با مدیریت «علی اکبر قره خانی»، ارتباطات خوبی با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان دارد و امسال نیز جزو کانون های شایسته تقدیر فهمای 1400 برگزیده شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار