محبوبی، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: امسال تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال برای خرید قیر به ۱۶ شهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد گلستان پرداخت شده است.

۱۰۰ میلیارد ریال برای تأمین قیر به بافت های فرسوده گلستان اختصاص یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین محبوبی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در بافت های فرسوده شهری که ریزدانه و غیرقابل نفوذ هستند، تلاش می‌کنیم با ارائه مشوق هایی آنها را از این شرایط خارج کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: ارائه یک طبقه مازاد بر ضوابط در بافت فرسوده گرگان، همچنین تسهیلات کم درصد و معافیت عوارض شهری در مناطق فرسوده گرگان از جمله مشوق های این بخش است.

محبوبی بیان کرد: همچنین نظام مهندسی ۵۰ درصد هزینه‌های خدمات خود را محاسبه و دریافت می‌کند.

وی تاکید کرد: در طرح نهضت ملی مسکن هم این شرایط استمرار داشته و مشوق های زیادی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از ارائه اعتبارات برای حل معضلات مناطق حاشیه ای در قالب کمک به شهرداری‌ها خبرداد و گفت: امسال ۱۰ میلیارد تومان برای خرید قیر به ۱۶ شهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد پرداخت شده است.

محبوبی با اشاره به اعتبارات سال های قبل گفت: در سال ۹۷ حدود ۱.۳ میلیارد تومان، در سال ۹۸ حدود ۹.۶ میلیارد تومان، در سال ۹۹ مبلغ ۹.۴ میلیارد تومان و در سال جاری ۶۶ میلیارد تومان برای تسهیلات و قیر رایگان و ۱۷ میلیارد تومان به صورت اجرای پروژه که به صورت مشارکتی بین شهرداری و راه و شهرسازی انجام می شود، به این بافت ها اختصاص یافته است.

وی گفت: دفاتر تسهیل گری مشکلات را در محلات مختلف رصد کرده و در سال آتی تمام پروژه ها بر همین مبنا انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار