اگرت کوچک، یکی از پرندگان کنار آبزی استان، نشان از تنوع زیستی و زیبایی طبیعت گلستان است.

اگرت کوچک، یکی از پرندگان کنار آبزی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان، اگرت کوچک بنام نام انگلیسی:Little Egretو نام علمی : Egretta garzetta حواصیل سفید کوچک است.

این پرنده پاهای سیاه و درازی دارد، گردنش دراز و منقارش بلند و نوک تیز است برخلاف اگرت بزرگ پنجه های پای سیاهش زرد رنگ است که در فصل زاد و ولد قرمز می شوند و رنگ منقارش نیز سیاه است در صورتی که رنگ منقار اگرت بزرگ زرد رنگ است.

پرهای دراز و باریکی به رنگ سفید از ناحیه انتهای گردن روی سینه این پرنده سفید و خوش فرم آویزان است، پرنده بالغ در تابستان کاکل دراز و آویزانی دارد و پرهای شانه اش رشد زیادی کرده و به صورت شنلی سفید روی کمر و به سمت عقب بدن آویخته شده و جلب توجه می کند، رنگ چشمانش زرد است.

این پرنده آبچر مانند حواصیل های دیگر بال های پهن و گرد و دمی کوتاه دارد و هنگام پرواز سر و گردن خود را روی شانه ها جمع می کند و پاهایش در امتداد بدن به عقب کشیده می شوند.

زیستگاه: در تالاب‌ها، مرداب‌های ساحلی و باتلاق‌ها. بطور دسته ‌جمعی و اغلب با حواصیل‌های دیگر دیده می شود و روی بوته‌ها یا درخت‌ها، در تالاب‌ها، باتلاق‌ها، فضای باز و خشک، صخره‌های مشرف به دریا و جنگل‌ها آشیانه می سازد.

 غذای عمده این پرنده ماهی است و از سخت پوستان و نرم تنان و حشرات و از بعضی گیاهان آبزی نیز تغذیه می کند.

لینک فیلم

ارسال نظر

آخرین اخبار