فرمانی گفت: در تلاش هستیم که با ثبت ۱۸ اثر ملموس، ناملموس و طبیعی در استان گلستان جشن ثبت یک هزار اثر استانی ثبت شده را برگزار کنیم.

گلستان در آستانه جشن ثبت ۱۰۰۰ اثر استانی میراث فرهنگی/ ثبت ۸ اثر طبیعی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ رحمان فرمانی در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت: در استان گلستان حدود ۹۸۲ اثر ملموس، ناملموس و طبیعی ثبت شده است.

فرمانی افزود: در تلاش هستیم که با ثبت ۱۸ اثر ملموس، ناملموس و طبیعی در  استان گلستان جشن ثبت یک هزار اثر استانی ثبت شده را برگزار کنیم.

وی ابراز داشت: امسال حدود چهل اثر ملموس، ‌ناملموس ‌وطبیعی در استان ثبت کردیم  ثبت هشت اثر طبیعی در استان گلستان نیز ابلاغ شده است.

این مقام مسئول بیان کرد:درخت چنار کهنسال روستای تیل آباد  آزادشهر،درخت اورس کهنسال روستای شاهکوه گرگان، آبشار لاشو آزادشهر و آبشار شادان کردکوی اثرهای طبیعی استان هستند که در سال گذشته برای ثبت ملی آن اقدام کردیم.

فرمانی بیان کرد: درخت گردوی کهنسال روستای کنداب شهرستان کردکوی، رویشگاه درختان سرونوش دهنه محمدآباد کتول شهرستان علی آباد کتول، رویشگاه درختان زربین شهرستان  رامیان و دره شمشیر بر شهرستان کردکوی نیز امسال ثبت شده است.

وی بیان کرد: آثارات مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت وزارت خانه قرار دارد و تدوین ظوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر بر عهده این وزارت خواهد بود، هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود، ممنوع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار