مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان، گفت: گرگان، مینودشت و گالیکش، رکورد دار حوادث بهمن ماه در این استان هستند.

گرگان رکورد دار حوادث در گلستان / ۱۵۶۴ حادثه دیده گلستانی در بهمن ماه

به گزارش گلستان ۲۴؛ فرهاد میقانی، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان گلستان در پاسخگویی به حوادث و سوانح و همچنین در پاسخگویی به سوانح ترافیکی، دارای رتبه در سطح کشور است.

وی با اشاره به اینکه، این جمعیت در بهمن ماه ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۳۲ حادثه را پوشش داده است، ادامه داد: در بهمن ماه سال ۱۴۰۰، مرکز استان (گرگان) با ۲۸ حادثه، مینودشت با ۱۹ حادثه و پایگاه سه راهی گالیکش(مینودشت) با ۱۷ حادثه، رتبه های اول تا سوم را داشته اند.

میقانی، با تأکید بر اینکه، پایگاه النگ(کردکوی) با ۱۳ حادثه و پایگاه قرق (گرگان) با ۱۱ حادثه، رتبه های چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده اند، خاطر نشان کرد: بیشترین امدادرسانی در حوادث جاده ای با ۶۶ مورد و سپس بارش های برف و کولاک با ۴۰ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه امداد رسانی در حوادث کوهستان (۸ مورد)، سیل و آبگرفتگی (۸ مورد)، شهری (۶ مورد) و خدمات حضوری (۲ مورد) از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر این استان است، اضافه کرد: در رویدادهای مناسبتی و صنعتی و کارگاهی، کم ترین خدمات ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان، در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه نیروهای عملیاتی و داوطلب این جمعیت برای همیشه در آماده باش کامل قرار دارند، تصریح کرد: نیروهای عملیاتی هلال احمر گلستان ۶۱۲ نفر می باشند که در این مدت با آمبولانس های بکار گرفته در این مجموعه برای ۱۲۵ مورد حادثه، با خودروی کمک دار سبک برای ۵۶ مورد و خودروی نجات برای ۱۸ مورد امدادرسانی کرده اند.

وی تعداد حادثه دیدگان این استان را در بهمن ماه سالجاری ۱۵۶۴ نفر برشمرد و گفت: از این تعداد حادثه دیده، به ۱۲۳۸ نفر امدادرسانی شد که تعداد کل مصدومان ۲۰۱ نفر و مصدومین انتقالی به بیمارستان ها و مراکز درمانی ۷۸ نفر بودند.

میقانی، در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان، بی وقفه در حال خدمت رسانی به هموطنان در مناطق کوهستانی، جلگه ای  و دریایی می باشد، یادآور شد: شماره تلفن ضروری ۱۱۲ با عنوان ندای امداد، به‌صورت شبانه‌روزی برای اطلاع‌رسانی حوادث و درخواست‌های امدادی هموطنان فعال است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار