مدیر کل ورزش و جوانان گلستان، گفت: واگذاری مجموعه سوارکاری گنبدکاووس از شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به استان از الزامات است و در سفر رئیس جمهور پیگیری می شود.

الزام واگذاری مجموعه سوارکاری گنبد به استان / حضور وزیر ورزش و جوانان در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ قاسمعلی برزمینی، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در آستانه سفر رئیس جمهور و تعدادی از وزرا به استان گلستان، جلسات متعددی را با استاندار، معاونان استانداری و مجمع نمایندگان استان در نهاد ریاست جمهوری و استانداری داشتیم که نیازهای حوزه ورزش و جوانان در آن مطرح و جمع بندی شد.

وی با بیان اینکه بالغ بر یکصد پروژه نیمه تمام در سطح روستاها و شهرهای استان گلستان داریم، ادامه داد: تعدادی از این پروژه ها در سفر ایشان مطرح می شود تا دستورات لازم در خصوص تأمین اعتبار صادر گردد.

برزمینی، با تأکید بر اینکه  همزمان با سفر دکتر رئیسی، نیز شاهد حضور وزیر ورزش و جوانان در این استان خواهیم بود، خاطر نشان کرد: برای هر شهرستان، یک پروژه نیمه تمام تعریف شده است که با این روش می توانیم تخصیص های اعتباری مناسبی را بگیریم.

وی سالن ۶ هزار نفری گرگان را از مهمترین و بزرگترین پروژه های نیمه تمام استان برشمرد و افزود: خانه والیبال گنبدکاووس، مجموعه تختی بندرترکمن، چمن مصنوعی کردکوی و دیگر پروژه ها در مناطق شهری و روستایی علی آباد، آزادشهر، رامیان، مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گمیشان، گالیکش و سایر شهرها برای جذب اعتبار مطرح خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان با اشاره به اینکه اگر رقم جمع بندی شده برای این پروژه ها تخصیص یابد، می توانیم برای سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بسیاری از آنها را تکمیل و افتتاح کنیم، تصریح کرد: در حوزه جوانان نیز احداث یک خانه جوان درخواست شده است که اگر مصوب شود اتفاق خوبی برای استان می باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود در زمینه آخرین وضعیت مجموعه سوارکاری استان سخن گفت و اضافه کرد: استاندار از این مجموعه در گنبد بازدید کرد و در این زمینه جلسات تخصصی در استانداری برگزار شد و با توجه به اینکه مجموعه فوق در سال ۱۳۷۷ به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور واگذار شده است، پیش بینی طرح واگذاری به استان در این سفر مطرح خواهد شد.

برزمینی، با اشاره به طرح ها و برنامه های استان در زمینه توسعه توریسم ورزشی استان گلستان، یادآور شد: مجموعه های سوارکاری گنبد، آق قلا و بندر ترکمن و سواحل بندرگز و بندر ترکمن می تواند به استان گلستان واگذار شود تا با جذب سرمایه گذار بومی و مرمت و بهسازی، از ظرفیت گردشگران نیز استفاده کنیم.

وی در خصوص پیگیری واگذاری فرودگاه های متروکه هواپیماهای سمپاش در سطح استان به فعالیت ورزشکاران حوزه های اتومبیل رانی و موتورسواری، توضیح داد: چندین جلسه برای واگذاری فرودگاه مهترکلاته کردکوی به این هیأت برگزار شده است، ولی متأسفانه موفق نشده ایم تا موافقت دستگاه مربوطه را بگیریم.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان، در پایان با بیان اینکه روزهای ۱۲ و ۱۳ اسفند ماه، میزبان مسابقات اتومبیل رانی کشور در بندرترکمن هستیم، تصریح کرد: امیدواریم با توجه به سفر پیش روی رئیس جمهور، این مسابقات لغو نشود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار