مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس با اشاره تخصیص اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی برای توسعه گشت گلخانه‌ای در استان گلستان ازمحل سفر رئیس جمهور به استان، گفت: یک پنجم این اعتبار و سهم کشت متعلق به شهرستان گنبدکاووس است.

اختصاص 400 میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور برای توسعه کشت گلخانه‌ای گنبدکاووس

به گزارش گلستان 24 ؛ غلامعلی نورا صبح امروز در جمع مدیران ادارات شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه در شرایطی که  دشمن در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به دنبال فشار معیشتی بر مردم است ما باید اقدامات متقابل و شایسته انجام دهیم، اظهار کرد: تمام تلاش ما در جهاد کشاورزی توسعه فعالیت‌های با ارزش افزوده بالا و ایجاد اشتغالزایی پایدار در سطح شهرستان گنبدکاووس است.

وی با بیان اینکه کشت گلخانه‌ای در حال حاضر در گنبدکاووس با رونق و توسعه خوبی همراه شده است، افزود: در حال حاضر چهار گلخانه بزرگ وفعال در گنبدکاووس در حال فعالیت است که ابتدای هفته نیز با حضور استاندار گلستان بالغ بر 51 هکتار کلنگ‌زنی کشت گلخانه‌ای را کلنگ‌زنی کردیم.

* کشت بالغ بر 500 هکتار محصولات گلخانه‌ای با اعتبار 2 هزار میلیارد تومان در گلستان به تصویب رسید

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه این 51 هکتار در دو قطعه 20 و 30 هکتاری اجرایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: قطعه 20 هکتاری توسط شرکت «میثاق امداد» و در روستای «چپرقویمه» و قطعه 30 هکتاری توسط شرکت «بهکاشت» نهال در روستای «گوزنی تپه» کشت خواهند شد.

نورا با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح‌ها بالغ بر 160 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت خواهد گرفت، گفت: این پروژه می‌تواند بالغ بر 515 نفر اشتغال دائم و پایدار را در شهرستان ایجاد کرده و بالغ بر 14 هزار تن محصولات مختلف از جمله گوجه، خیار، فلفل‌های دلمه‌ای رنگی و مقداری توت‌فرنگی تولید خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان گلستان نیز کشت بالغ بر 500 هکتار محصولات گلخانه‌ای با اعتبار 2 هزار میلیارد تومان در استان گلستان به تصویب رسیده است، اضافه کرد: با تصمیم سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان یک پنجم این مقدار یعنی کشت بیش از 100 هکتار محصولات گلخانه‌ای با اعتبار بالغ بر 400 میلیارد تومان سهم شهرستان گنبدکاووس است.

* 150 متقاضی کشت محصولات گلخانه‌ای در گنبدکاووس وجود دارد

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه در حال حاضر 150 متقاضی کشت محصولات گلخانه‌ای در شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: تاکنون نیز برای بیش از 97 هکتار مجوز کشت محصولات گلخانه‌ای صادر کرده‌ایم.

نورا با بیان اینکه عمده محصولات گلخانه‌ای کشت شده در گنبدکاووس به کشورهای همسایه به ویژه آسیای مرکزی صادر می‌شود، اضافه کرد: به دلیل شرایط اقلیمی فوق‌العاده در گنبدکاووس نسبت به همه مناطق شمال کشور و قرارگیری در کریدور ارتباطی توسعه کشت گلخانه‌ای می‌تواند محور توسعه کشاورزی در گنبدکاووس شود.

انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار