مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به خروج سامانه بارشی و آغاز روند افزایشی دما در این استان گفت بر اساس نقشه های پیش‌یابی اهالی شرق گلستان در آخر هفته جاری گرمای ۳۰ درجه ای را تجربه می‌کنند.

گرمای ۳۰ درجه‌ای آخر هفته در انتظار اهالی شرق گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ نوربخش داداشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت : در ۲۴ ساعت گذشته  منطقه شصت کلاته گرگان ۳۶ و محمدآباد علی آباد کتول ۳۲ میلیمتر باران به ثبت رسید و در ارتفاعات درازنو شهرستان کردکوی ۱۰ سانتیمتر برف بارید.

وی با اشاره به بارش های روز گذشته و مانایی رطوبت در جنگل های این استان خاطرنشان کرد: ضروری است در روزهای پایانی هفته در برابر حوادثی همچون آتش سوزی جنگل  در منطقه هوشیاری لازم وجود داشته باشد.

داداشی خاطرنشان کرد: طی روزهای پیش رو آسمان استان صاف تا قسمتی ابری و همراه با افزایش نسبی دماست که این افزایش دما در روز پنجشنبه به ۳۰ درجه سانتیگراد می رسد.

۱۵۶ ایستگاه و سامانه هواشناسی از انواع مختلف شامل "سینوپتیک، اقلیم شناسی، باران‌سنجی، جاده‌ای، جو بالا، باران سنجی خودکار و پایش گرد و غبار" در استان گلستان فعال است.

گلستان با گستره افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و برخورداری از هفت اقلیم آب و هوایی از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و از شمال با ترکمنستان همسایه است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار