فرماندار مینودشت با اشاره به سفر پیش‌روی رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به استان گلستان گفت: مهمترین مطالبه مردم این شهرستان از آیت الله رییسی، اختصاص منابع اعتباری برای تکمیل برخی طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی درحوزه‌های مختلف است.

فرماندار: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مطالبه مردم مینودشت از دولت سیزدهم است

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدتقی قزل‌سفلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اختصاص بودجه به سد درحال ساخت نرماب چهل چای مینودشت به‌عنوان یک پروژه ملی و اثرگذار در تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت منطقه شرق گلستان و نیز طرح جابجایی چهار روستای "جنگلده بالا، محمدزمان خان، پس پشته و باقرآباد" واقع در کاسه سد مهمترین مطالبه مردم این شهرستان است.

وی اضافه کرد: سد نرماب چهل چای مینودشت از مهمترین پروژه‌های ملی وزارت نیرو در استان گلستان به شمار می‌رود که عملیات احداث آن در سال ۱۳۹۰ با اعتبار اولیه چهار هزار میلیارد ریال( ۸۵ درصد فاینانس داخلی و سهم قرارگاه خاتم‌ و ۱۵ درصد سهم دولت) بر روی سه رودخانه نرماب، چهل‌چای و خرمالو مینودشت آغاز شد و قرار بود تا سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری برسد اما به سبب عدم تخصیص کامل اعتبارات موردنیاز هم اکنون پیشرفت فیزیکی بدنه اصلی آن به ۹۰ درصد رسیده است.

قزل سفلی ادامه داد: این سد که از نوع خاکی همگن به ارتفاع ۶۰ متر، عرض تاج سد ۱۰ متر و طول تاج ۸۰۷ متر یکی از طرح‌های مهم عمرانی و زیربنایی گلستان است و ظرفیت ذخیره ۱۲۵ میلیون مترمکعب آب و قابلیت تنظیم تا ۱۹۲ میلیون مترمکعب را دارد، علاوه بر رفع کمبود آب آشامیدنی افزون بر ۵۵۰ هزار نفر جمعیت چهار شهر و ۱۳۰ روستای شرق استان، تامین آب ۱۸ تا ۲۴ هزار هکتار اراضی زراعی منطقه و نیز کنترل و ذخیره سیلاب‌های فصلی را برعهده خواهد داشت.

به گفته وی، مطابق برآورد مسوولان شرکت آب منطقه‌ای گلستان تکمیل این سد حداقل به ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

فرماندار مینودشت، اختصاص بودجه برای تسریع در تکمیل طرح تعریض بخشی از جاده بین‌المللی و پرتردد آزادشهر - جنگل گلستان حد فاصل مینودشت - گالیکش را از دیگر مطالبات مردم این شهرستان دانست و گفت: با تکمیل این طرح بسیاری از مشکلات ترددی روزانه ۳۰ هزار خودروی سبک و سنگین به سبب کم عرض و ۲ بانده بودن جاده و نبود گاردریل برای جدا کردن مسیر رفت و برگشت خودروها و نیز وقوع متعدد تصادفات برطرف می‌شود.

وی افزود: عملیات تعریض این جاده به‌طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر حد فاصل پلیس‌راه مینودشت تا ورودی شهر گالیکش در سال ۹۷ با هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی شروع شد و قرار بود ظرف ۱۸ ماه به پایان برسد اما با گذشت بیش از سه سال و هزینه ۱۵۰ میلیارد ریال، این پروژه اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن به ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

قزل سفلی، تخصیص اعتبار برای انجام روکش آسفالت محورهای مواصلاتی مینودشت بویژه در مناطق کوهستانی، تکمیل یک دهنه پُل نیمه تمام روستای شرکت صحرا، تکمیل فضاهای نیمه تمام آموزش و پرورش از جمله مدرسه نیکان و امام خمینی و احداث مدرسه ۶ کلاسه مسکن مهر و تکمیل پروژه نیمه مجموعه ورزشی بانوان و ساختمان سنجش آمادگی جسمانی را از دیگر مطالبات مردم این شهرستان از دولت سیزدهم برشمرد.

وی اضافه کرد: تخصیص اعتبار برای تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ۲ شهرداری‌ مینودشت و دوزین از جمله ساختمان آتش نشانی و یادمان شهدای گمنام و طرح‌های آبرسانی به این ۲ شهر، احداث و مرمت جاده‌های بین مزارع و تکمیل پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان از جمله راه اندازی مرکز دیالیز و بخش nicu بیمارستان فاطمه الزهراء (س) از دیگر درخواست‌های مردم این شهرستان از آیت الله رییسی است. 

فرماندار مینودشت تصریح کرد: مردم و مدیران این شهرستان در جریان این سفر از دولت انقلابی انتظار دارند تا در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اشاره شده که برخی از آنها جزو طرح‌های ملی و استانی هستند، نگاه ویژه داشته باشد.

به گفته وی شهرستان حدود ۸۰ هزار نفری مینودشت با وجود بهره‌مندی از مواهب طبیعی، خدادادی و ظرفیت های بالقوه و مستعد برای توسعه، افزایش درآمد و ایجاد اشتغال اما با برخی محرومیت‌ها و عقب ماندگی‌های زیرساختی مواجه است و نیاز به توجه ویژه مدیران استانی و ملی دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار