مدیرکل بنیاد مسکن گلستان:

حسینی با تشریح پروژه‌های مرتبط با حوزه ساخت و تأمین مسکن در سفر رئیس جمهور به استان گلستان گفت: در جریان این سفر ۴ هزار واحد مسکونی روستایی ویژه جوانان و فرهنگیان در قالب طرح نهضت ملی مسکن کلنگ‌زنی می‌شود.

تشریح پروژه‌های بنیاد مسکن گلستان در سفر رئیس جمهور/ ساخت ۴۰۰۰ واحد مسکن جوانان و فرهنگیان با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدمحمد حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان با تشریح برنامه‌ها و پروژه‌های بنیاد در سفر رئیس جمهور به استان اظهار کرد: دو پروژه شامل آغاز عملیات آماده‌سازی سایت 48 هکتاری «آسایش» و همچنین کلنگ‌زنی پروژه 488 واحدی گرگان در قالب طرح نهضت ملی مسکن، جزو پروژه‌هایی است که متولی اصلی آن راه و شهرسازی است اما اجرای آن برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان قرار دارد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به ثبت نام 27 هزار نفر در شهر گرگان در طرح نهضت ملی مسکن، یادآور شد: از این تعداد 10 هزار نفر واجد شرایط این طرح بودند که برای فاز نخست 30 هزار مترمربع زمین تأمین شد که فضای مفید آن 46 هزارمترمربع است. این پروژه شامل 488 واحد در قالب 12 بلوک در شهرک آسایش شهر گرگان ساخته می‌شود.

 

وی با بیان اینکه پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در کمتر از سه سال به بهره برداری می‌رسد، افزود: در این پروژه 350 میلیون تومان تسهیلات با دوره زمانی 20 ساله پرداخت می‌شود. ضمن اینکه زمین و واحد مسکونی نیز به قیمت تمام شده تحویل متقاضیان خواهدشد.

 

حسینی ادامه داد: آماده‌سازی سایت 48 هکتاری گرگان به عنوان پشتیبان طرح نهضت ملی مسکن نیز روز (جمعه 13 اسفند) با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز می‌شود.

 

وی یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که در جریان سفر رئیس جمهور به استان گلستان آغاز می‌شود را ساخت 4 هزار واحد مسکن روستایی ویژه جوانان و فرهنگیان اعلام کرد و گفت: این طرح در مساحت 320 هزار مترمربع پیش بینی شده که یکهزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و کمک بلاعوض برای آن در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه کلنگ‌زنی این پروژه با حضور وزیر راه و شهرسازی به صورت متمرکز در روستای نصرآباد برگزار می‌شود، اظهارکرد: این 4 هزار واحد مسکونی به روش انبوه سازی‌، خودمالکی و گروه ساخت احداث می‌شود.

 

وی توضیح داد: واحدهای مسکونی که در جریان سفر رئیس جمهور به استان کلنگ‌زنی می‌شود در مدت یکسال و به صورت ساختمان‌های ویلایی یک و دو طبقه ساخته خواهد شد.

 

حسینی یادآور شد: پیش از این نیز در دهه مبارک فجر احداث 5 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده روستایی آغاز شده بود.

 

وی گفت: با اینکه تعهد سالانه بنیادمسکن گلستان در روستاهای استان ساخت 7 هزار واحد مسکونی است اما امسال با احتساب 4 هزار واحد مسکونی که در جریان سفر رئیس جمهور کلنگ‌زنی می‌شود، ساخت 9 هزارواحد مسکونی در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار