معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: مهارت‌آموزی و توانمندسازی سلامت روانی بانوان گلستان به عنوان راهکار مهم و اساسی پیشگیری از بروز مشکلات اجتماعی و حفظ و ارتقای سلامتی فرد و خانواده در دستور کار قرار دارد که تحقق آن در گرو حمایت بیشتر دولتمردان است.

توانمندسازی سلامت روانی، مطالبه بانوان گلستان از دولت سیزدهم است

به گزارش گلستان ۲۴؛ ناهید جعفری روز پنجشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توانمندسازی سلامت روانی اجتماعی بانوان نیاز ضروری برای رفع چالش های جامعه است که در صورت اختصاص منابع مناسب و اجرای طرح های هدفمند از بروز چالش های بیشتر جلوگیری خواهد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: تصمیمات شانزدهمین سفر دولت مردمی سیزدهم به گلستان به رفع چالشها و کمبودهای بخش های مختلف بهداشتی و درمانی از جمله توانمندسازی بانوان استان منجر شود.

وی افزود: یکی از آسیب های مهم بهداشتی و درمانی گلستان، شیوع ابتلای بانوان استان به بیماری های غیرواگیر بیشتر از متوسط کشوری است که یکی از راه های حل این مشکل آموزش اصلاح سبک زندگی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان گفت: اختصاص بودجه برای آموزش مبتنی بر تقویت و ترویج سلامت جسمی و روانی در دستگاه های متولی از دولت سیزدهم مورد انتظار است.

جعفری فرسوده بودن زیرساخت های بهداشتی برخی از نقاط گلستان را یکی دیگر از چالش های حوزه بهداشت و درمان استان دانست و گفت: چاره اندیشی برای رفع یا کاهش این کمبودها ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی کمبود اعتبار و نیروی انسانی را دیگر کمبود بخش بهداشت گلستان برای ارتقای سطح بهداشتی و تامین سلامت مردم دانست و خواستار برطرف شدن آن در دولت سیزدهم شد.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور با همراه شماری از وزرا روز جمعه ۱۳ اسفند در قالب شانزدهم سفر استانی دولت به گلستان سفر می کند.

به گفته استاندار گلستان دیدار با خانواده شهدا و جمعی از برگزیدگان و اقشار مردم، حضور در نشست شورای اداری و بازدید از زیرساخت‌های استان از محورهای برنامه‌های سفر رییس دولت سیزدهم به این استان است.

همچنین طبق اعلام روابط عمومی استانداری گلستان، شماره تلفن ۱۱۱ به صورت شبانه روزی آماده دریافت درخواست های مردم گلستان در ایام این سفر خواهد بود.

آیت الله رئیسی در ۱۵ سفر پیشین استانی خود به استان‌های هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر و گیلان سفر کرده بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار