رییس گروه امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان گلستان گفت: مجموعه ورزشی تخصصی و حمایت مالی از جمله نیازهای اساسی ورزش بانوان این استان است که انتظار است در سفر استانی دولت مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مجموعه تخصصی ورزشی نیاز اساسی ورزش بانوان گلستانی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ کیانوش دیلمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: گلستان فاقد سالن و مجموعه چند منظوره ورزشی ویژه بانوان است و باتوجه به اینکه این منطقه کشاورزی بوده و از صنایع بزرگ تبدیلی برای حمایت محروم است بنابراین بانوان استان در سفر رییس جمهور نیازمند بودجه و حمایت مالی دولت عدالت محور سیزدهم هستند.

وی افزود: با وجود اینکه زنان و دختران گلستانی متخصصان و  سرمربیان تیم ملی بیشتر رشته ها هستند ولی بخاطر نبود بودجه و حمایت های مالی امکان استفاده از بسیاری از این ظرفیت ها را در منطقه نداریم در حالی که استان های دیگر این همه ظرفیت قهرمانان گلستانی را نداشته ولی بیشترین بودجه را دریافت می کنند.

دیلمی بیان کرد: زنان و دختران گلستانی در میادین ورزشی کشوری، آسیایی و جهانی از توانایی‌های بسیاری برخوردارند و در بخش‌های متعددی حتی از مردان نیز پیشی گرفته‌اند و با حمایت های بیشتر و تامین نیازهای ورزشی این بخش به طور قطع بیش از پیش در میادین ورزشی خواهند درخشید.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم اگر بتواند درصد بودجه های تخصصی ورزش بانوان را عادلانه تقسیم کند استان های محروم و مرزی مانند گلستان که بدون حامی مالی هستند مشکلاتشان به یقین حل خواهد شد.

رییس گروه امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان گلستان گفت: بانوان قهرمان و  نیروهای انسانی عالی استان در سطح بین المللی که روز به روز بر تعداد این قهرمانان افزوده می شود چشم انتظار مجموعه چندمنظوره مختص خود هستند که امیدواریم در سفر دولت به استان این مشکل رفع شود.

دیلمی خاطر نشان کرد: بانوان ورزشکار گلستانی  همچنین به لحاظ تجهیزات و امکانات لازم با مشکل روبه رو هستند ولی اگر فضای کافی و لازم ایجاد شود فعالان در این عرصه با دلگرمی و انگیزه بیشتری فعالیت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: بانوان ورزشکار گلستان در رشته های مختلفی از جمله والیبال، بسکتبال، راگبی، دو و میدانی، کبدی، تکواندو، بوچیا، تنیس خاکی و روی میز، اسکواش و شنا در کشور شاخص بوده و هر ساله مقام های بسیاری در لیگ برتر، دسته یک و دو کسب می کنند.

گلستان مطابق سرشماری سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف دارد که ۴۹ درصد آن را زنان تشکیل می‌دهد. این استان بیش از ۲۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد.

رییس جمهور به همراه شماری از وزرای کابینه روز جمعه هفته جاری در قالب شانزدهم سفر استانی دولت به گلستان سفر می کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار