هنرها و صنایع دستی ایرانی از مهمترین تولیدات کشور بوده که فرهنگ‌ و تمدن ایران زمین را همراه خود دارد و باید مورد توجه مردم و مسوولان قرار گیرد.

دغدغه‌های هنرمندان صنایع‌دستی در سفر رئیس جمهور به گلستان/ ایجاد مراکز درمانی و فوریت های پزشکی در شهرک‌های صنعتی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، متاسفانه در این سال‌ها مسئولان نتوانستند تحول چشمگیری در موضوعات مهم صنایع دستی ایجاد کنند.

واردات تولیدات بی ارزش بازار هنری کشورهای دیگر مانند چین سبب از بین رفتن صنایع دستی اصیل ایرانی شده که علاوه بر کمرنگ شدن فرهنگ و تمدن ایرانی باعث ضربه به اشتغال و رشد اقتصادی کشور می‌شود.

تشکیل دولت سیزدهم به عنوان یک دولت  انقلابی و متعهد  با هدف رفع مشکلات جامعه و مردم سبب شده تا افراد مختلف جامعه انگیزه بیشتری در ادامه فعالیت‌های خود داشته باشند.

روز جمعه رئیس جمهور و هیات همراه وارد استان گلستان می شود و اینبار هنرمندان صنایع دستی و کارآفرینان از دغدغه خود به رئیس جمهور سخن می‌گویند.

مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدی پوشاک بهزیست گنبد گفت: رفع جدی موانع تولید مانند جرائم بیمه‌ای و مالیاتی از جمله دغدغه‌های مهم حوزه کارآفرینان و هنرمندان صنایع دستی است.

سیده‌گوهرشاد صالحیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: بنده برای دفاع از حق و حقوق بانوان تعاونگر و کارآفرین باور دارم که رئیس جمهور از مشکلات این حوزه مطلع بوده و درصدد تلاش رفع مشکلات ما هستند.

وی تصریح کرد: به عنوان نایب رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران و رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون گلستان از هیات دولت و شخص رئیس جمهور انتظار داریم در رفع جدی موانع تولید به ویژه جرائم بیمه‌ای و مالیاتی اقدامات اساسی نمایند.

مدیرعامل شرکت‌تعاونی تولیدی پوشاک بهزیست گنبد خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات کم بهره و یا امهال تسهیلات به علت افزایش تورم، واگذاری زمین با قیمت‌مناسب با پرداخت اقساط ۶۰ ماهه به تولید کنندگان اشتغالزا، ایجاد تسهیلات اداری برای واردات و صادرات مواد اولیه برای کارخانجات و همکاری ارزی برای واردات قطعات و لوازم یدکی دستگاه‌های تولید، ایجاد مراکز درمانی و فوریت‌های پزشکی در شهرک‌های صنعتی، تسهیل و رفع موانع در صدور مجوز و مدارک تجهیزات پزشکی و بهداشتی معقول و  بیمه قالی‌بافی و سایر بیمه صنایع‌دستی با توجه به اینکه منطقه شرق گلستان در حوزه صنایع دستی و بافت فرش بسیار توانمند و با استعداد بوده از جمله مهمترین دغدغه کارآفرینان، تولیدکنندگان و هنرمندان صنایع دستی است که امید داریم در این سفر به آن پرداخته شود.

* با کم‌کاری و عدم همکاری مسوولان با تولیدکنندگان برخورد شود
هنرمند تولید صنایع چرم  در گلستان گفت: بنده در کارگاه تولیدی صنایع چرم خود تلاش دارم تا زنان سرپرست خانوار و آسیب‌دیده اجتماعی را اشتغالزایی کنم.

آی‌جان عبادی اظهار کرد: متاسفانه پروسه اداری برای ایجاد و راه‌اندازی کارگاه تولیدی در راستای اشتغالزایی و تولید داخلی حتی با هزینه شخص بسیار طولانی بوده و متاسفانه در این مسیر برخی از مسئولان کم‌کاری کرده و کار را به امروز و فردا منتقل می‌کنند و با تولیدکنندگان همکاری خوبی ندارند.

وی تصریح کرد: نظارت بر کار مدیران در راستای همکاری با تولیدکنندگان و هنرمندان صنایع‌دستی یکی از انتظارات به‌حق این جامعه هدف است.

هنرمند صنایع دستی در تولیدات محصولات چرم خاطرنشان کرد: ایجاد بازارچه دائمی به ویژه در گنبدکاووس به مرکزیت شرق گلستان برای عرضه و فروش محصولات هنرمندان یکی از ضروریات است و متاسفانه در این سال‌ها به آن بی‌توجهی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر تولیدکنندگان صنایع‌دستی زن سرپرست خانوار در روستاهای محروم هستند برپایی دائمی نمایشگاه می‌تواند تاثیر مستقیم در‌ میزان درآمد و وضعیت معیشتی آنها داشته باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار