سرپرست مرکزمدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از استقرار بالگرد اورژانس هوایی در استان خبر داد و گفت: برای فعالیت این بالگرد منتظر صدور مجوز از تهران هستیم.

بالگرد اورژانس هوایی گلستان منتظر صدور مجوز

به گزارش گلستان 24 ؛ علیرضا کمال غریبی به مناسبت چهل و سومین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی  اظهار کرد: با پیگیری های متعدد توانستیم نخستین بالگرد اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی را در گلستان مستقر کنیم.

وی افزود: این بالگرد همچون یک آمبولانس از تجهیزات لازم برخوردار است و در صورت نیاز می تواند در انتقال بیماران به مراکز درمانی خدمات خوبی را به بیمار ارائه دهد.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه کادر پرواز وارد استان شدند و در حال فراهم کردن مقدمات به کارگیری این بالگرد در ماموریت های اورژانس پیش بیمارستانی هستیم، گفت: اکنون منتظر صدور مجوز و جانمایی مناطق برای نشست و برخواست بالگرد در سطح استان، از تهران هستیم.

وی از نصب و راه اندازی سامانه های جدید نظارت بر داده های بیمارستان ها خبر داد و یادآور شد: در سال جاری تمام آمبولانس های فعال اورژانس ۱۱۵ استان دارای دستگاه مکان یاب «جی پی اس» شدند.

کمال غریبی از فعالیت امداد ساحلی در گلستان خبر داد و اظهار کرد: با شروع فصل تابستان آمبولانس های ما در سواحل بندر ترکمن و بندرگز فعال بودند.

وی خدمت رسانی به حجاج و مستقر شدن در مراسم اربعیین حسینی را یکی از دیگر فعالیت های اورژانس پیش بیمارستانی دانست و افزود: طبق آمار اعلام شده در ماه هفت هزار ماموریت توسط اورژانس در سطح استان انجام می شود که ۲۵ درصد این ماموریت ها مربوط به تصادفات است.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و  فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از نصب دستگاه کد ۲۴۷ «سکته قلبی» و کد ۷۲۴ «سکته مغزی» در آمبولانس های گرگان و کردکوی خبر داد و گفت: در حال حاضر این دو پایگاه ها از این دستگاه برخوردار هستند که در آینده تمامی پایگاه ها از این دستگاه ها برخوردار خواهند شد.

وی افزود: با نصب دستگاه ۲۴۷ در آمبولانس های ۱۱۵، نوار قلب بیمار برای بیمارستان قلب کردکوی ارسال شده و بیمار از ابتدا تحت درمان قرار می گیرد که با انجام این کار هزینه ها از حداکثر به حداقل خواهند رسید.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار