علی اکبر محرابیان صبح جمعه در حاشیه بازدید از استان گلستان اظهار کرد: با اجرای طرح توسعه نیروگاه علی آبادکتول، میزان تولید و مصرف برق در استان گلستان ظرف چهار سال تراز می‌شود.

خودکفائی گلستان در تولید برق تا ۴ سال آینده

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از برق نیوز، علی اکبر محرابیان صبح جمعه در بازدید از استان گلستان، با بیان اینکه در بخش تقویت شبکه، پست‌ها و افزایش تولید برق استان اقداماتی باید انجام دهیم و اعتباراتی هم پیش بینی شده است، افزود: با اجرای طرح توسعه و بخش بخار به عنوان تکمیل سیکل ترکیبی نیروگاه علی آبادکتول، میزان تولید و مصرف برق در استان گلستان ظرف چهار سال تراز می‌شود. البته توسعه شبکه در استان به خوبی انجام شده است.

 

محرابیان اظهار کرد: تقویت شبکه برق از نیاز‌های گلستان است و متأسفانه استهلاک شبکه هم زیاد است، در مورد افزایش تولید برق هم از نیروگاه علی آبادکتول بازدید خواهیم داشت تا طرح‌های توسعه و تکمیل سیکل ترکیبی را برنامه‌ریزی کنیم.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر استان گلستان مجبور است از استان‌های دیگر برق وارد کند، اما در طول سه الی چهار سال میزان تولید و مصرف تراز خواهد شد.

 

وزیر نیرو در پایان با اشاره به آخرین وضعیت برق‌رسانی روستایی در استان گلستان، اظهار کرد: در حاضر تقریبا تمامی روستا‌ها و شهر‌های استان گلستان از نعمت برق برخوردار هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار