مدیرکل امور عشایر گلستان با اشاره به جمعیت ۲۳ هزار و ۶۶ نفری عشایری در استان گفت: با همکاری شرکت توزیع برق گلستان، ۲۵۰ دستگاه پنل خورشیدی قابل حمل به عشایر استان تحویل داده شد.

جمعیت ۲۳ هزار نفری عشایر در گلستان/۲۵۰ پنل خورشیدی تحویل داده شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، رضا علیپوری شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: جمعیت عشایری استان گلستان در قشلاق ۲۳ هزار و ۶۶ نفر بوده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۲ نفر ترکمن و ۱۰ هزار و ۵۶۴ نفر اکراد (کرد) هستند.

مدیرکل امور عشایر گلستان افزود: کوچ عشایر اکراد استان گلستان به قشلاق از آذرماه آغاز شده و تا فروردین ماه هر سال در مراتع استان سکونت دارند و با گرم شدن هوا و آمادگی مراتع خراسان شمالی و رضوی، به شهرستان‌های آشخانه، بجنورد، اسفراین، شیروان و قوچان کوچ می‌کنند.

وی بیان کرد: عشایر استان در حوزه آب با مشکلاتی مواجه بودند که با پیگیری استاندار گلستان، مجوز حفر چاه‌های ویژه عشایر در شهرستان‌های گنبدکاووس و مراوه تپه صادر شد و امیدواریم تا زمان آغاز قشلاق، این چاه‌های آب به بهره برداری برسد.

علیپوری اضافه کرد: بر اثر سیلاب برخی از ایل راه‌های عشایر تخریب شده که مرمت آنها نیاز به اعتبار دارد.

وی گفت: با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان، ۲۵۰ دستگاه پنل خورشیدی قابل حمل برای عشایر استان تهیه و به آنها تحویل داده شد.

مدیرکل امور عشایر گلستان عنوان کرد: هر یک از این پنل‌های خورشیدی ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت داشته که ۹۰ درصد هزینه آن از سوی شرکت توزیع نیروی برق تأمین شده و ۱۰ درصد هزینه توسط عشایر پرداخت شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار