رییس هیات کاراته گنبدکاووس گفت: با توجه به تخریب خانه کاراته این شهرستان در گذشته و برغم قول ساخت دوباره آن توسط مسوولان، متاسفانه هنوز محقق نشده است.

رییس هیات کاراته: گنبدکاووس نیازمند خانه کاراته است

به گزارش گلستان ۲۴؛ احمد صفرخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: خانه کاراته این شهرستان ۱۵ سال پیش به دلیل آزادسازی بناهای واقع در حریم برج قابوس به جهت ثبت جهانی این اثر تاریخی به همراه چند سالن ورزشی در رشته‌های دیگر تخریب شد و فرماندار و مسوول وقت ورزش قول ساخت فضای جدید به مدت ۲ سال را دادند.

وی افزود: از آن زمان تاکنون وعده ساخت خانه کاراته در گنبدکاووس که بر اساس اعلام فدراسیون سومین شهری شناخته می‌شود که فعالیت این رشته در آنجا آغاز شد هنوز در حد حرف باقی مانده است.

رییس هیات کاراته گنبدکاووس تصریح کرد: این هیات علاوه بر نداشتن فضا، هیچ گونه امکاناتی برای تمرین ندارد و حدود ۵۰۰ کاراته‌کا شهرستان از سالن‌ها و امکانات ورزشی آموزش و پرورش و سالن هیات شمشیربازی استفاده می‌کنند.

صفرخانی افزود: در سال‌های قبل کاراته‌کاهای گنبدکاووس از جمله علیرضا هاشم‌زاده و اکبر شیبک در سطح ملی حرف برای گفتن داشتند اما در چند سال گذشته به دلیل نبود امکانات و فضا برای تمرین و برگزاری مسابقات روزبه روز از تعداد فعالان این رشته کاسته شده است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از این رشته که همچنان در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان علاقمندان خودش را دارد، گفت: با موافقت فدراسیون کاراته طرح قهرمان پروری این رشته در گنبدکاووس آغاز شد.

رییس هیات کاراته گنبدکاووس ادامه داد: با اجرای برنامه‌های استعدادیابی ۱۲ دختر و ۱۲ پسر شناسایی و از اول تیرماه امسال آموزش اصولی و علمی فنون کاراته در مسیر قهرمانی و راهیابی به تیم‌های ملی توسط علیرضا سلیمانی سرمربی اسبق تیم ملی کاراته ایران، مالزی و میانمار برای این ورزشکاران در حال انجام است.

صفرخانی افزود: هشتمین اردوی متمرکز طرح قهرمانی از ۹ تا ۱۳ اسفند در قالب آموزش فنون حمله ترکیبی و دفاعی برگزار شد که نتایج آن از نظر سرمربی سابق تیم ملی بسیار رضایت بخش است.

وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این طرح در کنار حمایت مسوولان استانی و شهرستانی حوزه ورزش برای ساخت خانه کاراته باعث بازگشت این رشته به رونق گذشته خود شود.

طبق اعلام اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس، اکنون پنج هزار ورزشکار بیمه شده در ۴۰ هیات ورزشی این شهرستان با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت فعالیت دارند.​

 

ارسال نظر

آخرین اخبار